Search
Search

آشنایی با خصوصیات ظاهری مرغ تخمگذار09121986651

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آشنایی با خصوصیات ظاهری مرغ تخمگذار

یک مرغ تخم گذار را از روی وضع ظاهری یا آاتومی آن شناسایی می کنند .به طور کلی یک مرغ تخم گذار خوب چشم های فعال برجسته و روشن تاج و غبغب قرمز و بزرگ دارد. در یک مرغ تخمگذار خوب رنگدانه زرد رنگ که در پاها پلک چشم و منقار جمع شده اندکی پس از شروع تخمگذاری از راه تخم مرغ دفع و این نقاط به تدریج سفید می شوند . یک مرغ غیر تخمگذار چشم های تیره و غیر فعال تاج و غبغب کمرنگ و کم رشد پاها ، پلک چشم و منقار زرد دارد. پرهای یک مرغ غیر تخمگذار شفاف و فروش مرغ بومی 3ماهه نرم بوده در حالی که در یک مرغ تخم گذار پرها فرسوده و پژمرده شده و شفافیت خود را به دلیل صرف مواد غذایی برای تولید تخم از دست می دهند مرغ های تخم گذار سینه ای عمیق با طول و عرض مناسب دارند .شکم مرغ های تخم گذار حجمی متوسط دارد و کمی نرم است. یکی دیگر از راه های تشخیص مرغ های تخمگذار از غیر تخمگذار اندازه گیری فاصله استخوان های لگن است به طوری که فاصله دو استخوان پوبیس نباید از 3فروش مرغ تخمگذاربلک استار انگشت کمتر باشد. در ضمن فاصله بین استخوان های پوبیس و انتهای استخوان های جناغ سینه نباید از چهار انگشت کمتر باشد. با افزایش سن و کاهش میزان تخمگذاری فاصله بین استخوان های لگن و جناغ کاهش می یابد .برای تشخیص مرغ تخمگذار از مرغ غیر تخم گذار از لحاظ ظاهری شاخص های متعددی وجود دارد. 
علاوه بر این مطالب برای تشخیص مرغ تخم گذار با تولید مداوم از مرغ تخم گذار با تولید کوتاه مدت نیز شاخص هایی موجود است .

 

آشنایی با خصوصیات ظاهری مرغ تخمگذار – لزوم سر زندگی و شادابی در گله مرغ تخمگذار

 

 

هر ساله بیماری های اندمیک و اپیدمیک میلیون ها دلار هزینه برای صنایع پرورش پرنده ها در پی دارند. این هزینه ها شامل پیشگیری ضرر های ناشی از کاهش تولید و مرگ و میر است. در این موارد غالبا بیماری های اپیدمیک نبود عایق بندی و امنیت کافی مزارع پرورش یک مشکل عمومی است. نمونه های فراوانی از انتقال بیماری ها از یک واحد به واحد دیگر نیز وجود دارد.

در نژاد هایی مانند لگهورن که مواد زرد در قسمت های مختلف بدن از جمله منقار پا پلک چشم لاله گوش و اطراف مقعد ذخیره می شود پرورش بوقلمون مقدار رنگ به مقدار کاروتن و گزانتوفیل موجود در جیره و نیز زمان آزمایش برای حذف مرغ بستگی دارد. اگر میزان تخم گذاری مرغ بالا باشد 2 تا 3 ماه پس از شروع تخم گذاری این نقاط سفید به نظر می رسند زیرا مواد زرد رنگ از طریق تخم مرغ دور می شوند. سرعت دفع این مواد از این نقاط به جریان خون در آن نواحی بستگی دارد و قسمت هایی که جریان خون بیشتری دارد سریع تر سفید می شود و از این خاصیت برای تشخیص مرغ تخمگذار خوب از بد یا مرغ تخم گذار از غیر تخم گذار استفاده می شود. به طوری که هر چه زردی پاها و منقار ها کمتر باشد قدرت تخم گذاری مرغ بیشتر است و برعکس وجود زردی در این نقاط علامت پایین بودن میزان تخم گذاری است.

در این موارد غالبا بیماری توسط کارکنان وسایل و پرنده ها منتقل می گردد. لزوم ایمن شدن از بیماری غالبا ضد عفونی کردن واحد پرورش پرنده ها پس از آلودگی است . همچنین لازم است پرنده های سالم از پرنده های بیمار جدا شوند و رفت و آمد به مزرعه کم شود و تحت نظارت مدیریت مطلوب قرار گیرد و فقط یک سن مشخص از پرنده در مزرعه پرورش داده می شود. شدر پایان دوره تولید مزرعه به طور کامل تخلیه و کاملا تمیز و ضدعفونی شود. به این ترتیب می توان یک گله شاداب و سلامت داشت. البته با گذشت زمان روش های کارآمدی برای رشد مطلوب و شادابی حیوانات و پرنده ها شناخته شده است تا تولید آنها نیز افزایش یابد.این پیشرفت ها شامل روش های اصلاح نژادی نحوه نگهداری مناسب رشد تغذیه صحیح و علمی و شرایط دیگر است. روش های جدید باعث پایین آمدن هزینه کارگر و مصرف کمتر دان می شود و در مجموع تولید کاهش می یابد که در نتیجه آن قیمت تمام شده محصولات پرنده ها  اعم از گوشت و تخم مرغ کاهش یافته و خریدار بهای کمتری برای آن می پردازد. برخی از دانشمندان بر این عقیده اند که وضعیت کلی روش تولید مثل و تولید تخم مرغ می تواند بهترین راه ارزیابی سلامت و شادابی در پرنده ها باشد .البته به تازگی فهرستی از مواردی را که به سلامتی و شادابی پرنده ها صدمه وارد می کنند انجمن حمایت از حیوانات تهیه کرده است که این موارد شامل قفس ها نوک سوزی تولک بردن اجباری اعمال انتقال و دست کاری پرنده ها و روش های کشتار است.

 

 

 

چگونه از مرغهای تخمگذار در مزرعه کوچک مراقبت کنیم؟

چگونه تولید تخم مرغ تخمگذار را بالا نگه داریم

۵ نژاد برتر مرغ تخمگذار

تماس با پشتیبانی فروش

۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

 

 

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/1/9 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/1/9 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/1/9 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/1/9 57,046  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1403/1/9 82,323  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1403/1/9 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/1/9 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1403/1/9 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/1/9 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/1/9 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/1/9 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/1/9 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/1/9 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون