Search
Search

آغاز فصل خرید و فروش جوجه یکروزه

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

آغاز فصل خرید و فروش جوجه یکروزه

فروش کبک چهار ماهه

جوجه مرغ از اهمیت خاصی برای مرغداران برخوردار است و دلیل اصلی آن به دلیل محبوبیت گوشت و تخم مرغ در بین مردم سراسر جهان است. قیمت نسبتاً پایین تر و دسترسی آسان تر مرغ به این معنی است که پرورش مرغ و استفاده از محصولات آنها و همچنین فروش مرغ منبع درآمد خوبی است.

مقاله مفید دیگر را مطالعه کنید: فروش جوجه گوشتی

به این ترتیب، بازار خرید گوشت و تخم مرغ همیشه داغ است و بسیاری از تازه کارها و افراد باتجربه را به طور یکسان ترغیب می کند تا حرفه خود را در تولید مرغ گوشتی، تخم گذار و مرغ دو منظوره آغاز کنند.

البته کار در زمینه جوجه فروشی بعد از مدتی باعث پیشرفت شغلی شما به عنوان یک پرورش دهنده می شود، اما ابتدا بهتر است با مطالعه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد این رشته کسب کنید و شروع قوی تری داشته باشید.

فروش جوجه مرغ یک روزه

بسیاری از پرورش دهندگان دوست دارند لذت پرورش جوجه های یک روزه را تجربه کنند، اما مهارت های لازم برای پرورش تخم مرغ را ندارند، بنابراین جوجه های یک روزه را خریداری می کنند. ارتباط با این افراد و فروش جوجه ها (و برخی محصولات) باعث بهبود کسب و کار شما می شود.

بهار بهترین زمان برای خرید جوجه یکروزه است؛ اما بهتر است سود فروش جوجه در اوایل پاییز را از دست ندهید؛ زیرا در این دوره مردم به فکر جبران ضررهای فصل تابستان و خریداری کردن هستند.

قیمت ایده آل جوجه های خود را بر اساس نژاد و نوع پرورش در نظر بگیرید و اگر از جنسیت جوجه یکروزه خود مطمئن هستید (که جنسیت جوجه یکروزه بسیار سخت است) می توانید آن ها را از هم جدا کنید. جوجه های خود را با قیمت بالاتر بفروشید و همچنین به خاطر داشته باشید که جوجه ها آنقدر محبوب نیستند که جوجه ها و بوقلمون های شما می توانند ارزان تر بفروشند.

البته به یاد داشته باشید که اگر می خواهید با فروش جوجه های یک روزه درآمد کسب کنید، نیازی به کار با مرغ های تخمگذار و جوجه کشی تخم های بارور شده طبیعی ندارید. با استفاده از دستگاه جوجه‌کشی به راحتی می توان جوجه یک روزه سالم تولید کرد و از طرفی جوجه ها زمان زیادی برای تخم گذاری زیاد دارند و از آنجایی که قرار است در یک روز جوجه بفروشید جای نگرانی  در مورد تهیه منبع گرمایشی و مکان نگهداری  نیست.

فروش جوجه مرغ بالغ

فروش جوجه مرغ بالغ

پرورش دهندگانی که می خواهند سود بیشتری داشته باشند برای مدت کوتاهی جوجه ها را نگهداری می کنند و پس از مدتی مرغ های بزرگتر را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند و این سود بیشتر کاملاً منطقی است؛ زیرا نگهداری جوجه ها برای یک روز و دادن تغذیه خوب به آنها هزینه زیادی دارد.

مرغ های زیر یک سال که به عنوان مرغ نیز شناخته می شوند، به اندازه کافی بالغ هستند تا شروع به تخم گذاری کنند. تعیین جنسیت جوجه های بالغ تقریبا آسان تر است، بنابراین خریداران مجبور نیستند ماه ها منتظر بمانند تا تخم مرغ تهیه کنند. علاوه بر این، این روش به نفع خریداران است، زیرا آنها نیازی به سرمایه گذاری در نگهداری و پرورش جوجه ندارند و بر خلاف جوجه های یک روزه، نیاز به جوجه های بالغ تنها به تغذیه مناسب و محیطی تمیز کاهش می یابد.

این بدان معنی است که شما برای آن جوجه ها بیشتر هزینه می کنید و در ازای آن کمی به خودتان آرامش می دهید. قیمت فروش جوجه ها بستگی به نوع نژاد و منطقه محل سکونت و همچنین روش پرورش دارد که محدوده قیمت جوجه ها و میزان رعایت تغذیه پرندگان و طرح واکسیناسیون لازم را تعیین می کند.

کانال های فروش بیشتر برای فروش جوجه یکروزه

اگر به دلایلی دوست ندارید یا نمی توانید مرغ پرورش دهید، می توانید با استفاده از روش های زیر بفروشید:

  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی

ایجاد یک صفحه اختصاصی در رسانه های اجتماعی جوجه های شما را بیشتر معرفی می کند. اگر بتوانید عکس های باکیفیت پرندگان خود را به اشتراک بگذارید و با درج اطلاعات لازم مانند نژاد، سن، رنگ، جنس و سابقه واکسیناسیون، معرفی را کامل کنید، مطمئن باشید که افراد بیشتری در مورد کسب و کار شما و جوجه ها اطلاعات کسب کرده و فروش شما بالا می رود.

  • تبلیغات و بروشورها

یک بروشور کامل در مورد جوجه ها و اطلاعات مفید در مورد آنها ایجاد کنید و از آن برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.

  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

ایجاد یک وب سایت اختصاصی و ارائه کلیه اطلاعات لازم در مورد کسب و کار و جوجه ها و ذکر تمامی ویژگی های آن ها، خرید جوجه های مورد نظر را برای خریداران آسان تر می کند.

آشنایی با نحوه خرید جوجه مرغ

شاید تعجب کنید که چرا خرید جوجه مرغ بهتر از مرغ است. در نظر داشته باشید که قیمت مرغ نسبت به جوجه همیشه بیشتر است و با خرید مرغ در واقع به طور غیرمستقیم هزینه پرورش جوجه را به مدت 6 ماه به  پرورش‌دهنده می دهید.

جوجه ها به اندازه جوجه های بزرگتر غذا نمی خورند، اما سریعتر رشد می کنند، بنابراین برای یک دوره رشد مناسب به پروتئین و غذای ارگانیک بیشتری نیاز دارند. اگر هدف اصلی شما کسب سود از تخم مرغ است، بهتر است پولت های با کیفیت را از مراکز خرید و فروش طیور تهیه کنید؛ زیرا این جوجه ها در اوج خود هستند و در سن 12 تا 18 ماهگی بیشترین تولید و بازدهی را دارند.

قبل از خرید مرغ، شرایط لازم را برای نگهداری و پرورش آن فراهم کنید تا بعداً به دلیل کمبود آن دچار ضرر و زیان جبران ناپذیری نشوید. توجه داشته باشید که ملزومات پولت ها و جوجه ها یک روزه یکسان نیست، بنابراین بسته به روش خود، امکانات و تجهیزات لازم را در محیط نگهداری داشته باشید.

مرغ را می توانید در فروشگاه ها و بازارهای محلی پیدا کنید، اما پیشرفت تکنولوژی امکان سفارش آنلاین آن را فراهم کرده است. در نظر داشته باشید که اگر در اینترنت این کار را انجام دهید با انواع مختلف  و قیمت های متفاوتی مواجه خواهید شد، در این مواقع باید اطلاعات لازم در مورد فروشگاه و شرکت را بیابید و پس از داشتن گارانتی کافی اعتبار از طرف مربوطه شرکت، خرید کنید.

در هنگام خرید شرایط فروشندگان را در نظر بگیرید و سپس اقدام کنید؛ زیرا برخی شرکت ها شرایط خاصی دارند. برای مثال:

با در نظر گرفتن حداقل سفارش، حداقل تعداد جوجه های خریداری شده را محدود کرده و در عین حال مناسب ترین قیمت را در نظر می گیرند.

برخی از فروشندگان طیور در زمان ارائه خدمات ارسال رایگان را برای خریدارن می گذارند.

از طرفی دیگران چندین بار در سال در امور فروش و ارسال جوجه کار می کنند.

عوامل مؤثر در قیمت گذاری جوجه مرغ

عوامل مؤثر در قیمت گذاری جوجه مرغ

به عنوان یک پرورش دهنده ایده آل ابتدا از تمامی شرایط لازم برای رشد سالم جوجه ها اطمینان حاصل کنید و سپس جوجه ها را با توجه به زحمات و هزینه ها قیمت گذاری کرده و روانه بازار مرغ کنید. در نظر داشته باشید که اندازه گله دلیلی بر تغییر قیمت جوجه ها نیست و زمانی که قیمت تعیین می شود عواملی مانند میزان تلفات پرندگان، هزینه های لازم برای تغذیه مناسب و سالم و سطح  بر قیمت مرغ باید در نظر گرفته شود. دقت در انجام واکسیناسیون و درمان های لازم، سن جوجه ها، نوع نژاد و میزان سازگاری با شرایط بهداشتی را در نظر بگیرید.

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://ariamontakhab com/آغاز-فصل-خرید-و-فروش-جوجه-یکروزه/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/1/30 21,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/1/30 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/1/30 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/1/30 53,500  ( 284) مشاهده
مرغ کشتار  1403/1/30 74,500  ( -7823) مشاهده
خروس زربال  1403/1/30 28,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/1/30 12,750  ( 250) مشاهده
تخم مرغ  1403/1/30 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/1/30 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/1/30 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/1/30 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/1/30 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/1/30 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون