Search
Search

برنامه ساخت سالن پرورش مرغ مناسب

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

برنامه ساخت سالن پرورش مرغ مناسب

ساخت یک قفس و لانه مرغ ممکن است در ابتدا کاری دلهره آور به نظر برسد. اما ، اگر مهارت های اساسی در نجاری و صبر و حوصله زیادی دارید ، می توانید یک سالن بزرگ بسازید که مرغ های شما را برای سالهای سال راحت در خود جای دهد. چند نکته را قبل از شروع مرور کنید.

 

برنامه ساخت سالن پرورش مرغ مناسب – وقت بگذارید و فکر کنید

 

در ساخت لانه مرغ هایتان عجله نکنید. اطمینان حاصل کنید که برنامه و طرح های محکمی دارید و در مورد تمام متغیرهای مربوط به یک لانه و قفس – هزینه ، اندازه ، قابل حمل بودن و نگهداری مداوم – فکر کرده اید. عملکرد تعاونی خود را در نظر بگیرید. درها باید به داخل باز شوند  و نه به بیرون. در غیر این صورت ، پرندگان شما ممکن است راه خود را پیدا کنند. به تهویه فکر کنید ، شاید برای آن روزهای گرم تابستان پنجره های کشویی اضافه کنید. از همه مهمتر ، حداکثر تعداد پرندگانی را که قصد دارید در این قفس نگهداری کنید ، مشخص کنید.

 

برنامه ساخت سالن پرورش مرغ مناسب – به برنامه های  پیش ساخته نگاه کنید

 

اگر در کارهای نجاری و دنیای پروژه های خودتان تازه کارید ، یک مدل لانه را در کتاب ها یا آنلاین پیدا کنید که مراحل ساخت آن را با جزئیات طی کنید. شما ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید یا بر اساس آن ساخت و ساز کنید. حتی ممکن است در هنگام سرریز کردن بر روی آن برنامه ها ، ایده بسیار خوبی داشته باشید.

برنامه ساخت سالن پرورش مرغ مناسب – تمام ایده های خود را یادداشت کنید

 

مراحل کار خود را بنویسید. طرح هایی از قفس خانه خود بسازید. لیستی از مواد و تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید و تمام جزئیات را از در نظر بگیرید.

 

برنامه ساخت سالن پرورش مرغ مناسب – اندازه لانه را به درستی انتخاب کنید

 

شما ممکن است قصد داشته باشید که مرغ خود را در لانه آزاد بگذارید ، جوجه ها وقتی فضای بیشتری برای چریدن راحت داشته باشند از سلامتی و شادی بیشتری برخوردار می شوند. فضا های تنگ باعث می شوند پرندگان تهاجمی به یکدیگر نوک بزنند و بیماری سریعتر گسترش یابد.

اگر پرندگان شما به یک چرای در فضای باز دسترسی دارند ، حداقل 2 تا 3 فوت مربع برای هر پرنده در داخل لانه و حدود 4 فوت مربع برای هر پرنده در هنگام چرا بدهید. فضای باز هرچه بزرگتر بهتر. اجازه دهید 5 تا 10 فوت مربع برای هر مرغ استفاده کنید. برای پرندگان حبس شده در قفس ، اطمینان حاصل کنید که حداقل 5 فوت مربع در هر پرنده دارید.

برنامه ساخت سالن پرورش مرغ مناسب – فضای کافی برای شبانه روزی فراهم کنید

 

جوجه ها دوست دارند بر روی تخته های چوب ، قسمت بالای آبخوری ها یا فیدرهایشان و حتی سقف دستگاه شست وشو  سوار شوند. آنها ترجیح می دهند برای دوری  کردن از انگلهای زمینی ، بر بلندی بنشینند و آنها دوست ندارند در فضولات خود بنشینند.

 

شکارچیان را بیرون نگه دارید

 

دیوارهای لانه شما باید محکم باشد. همچنین باید از یک کف مستحکم برای بیرون نگه داشتن راکون ها و سایر شکارچیان استفاده شود. اگر موجودات زیرکی دارید که پرندگان شما را شکار می کنند ، می توانید به تور برقی نگاه کنید. اما نیازی به اغراق در ساخت نیست.

با استفاده از مواد بازیافتی پس انداز کنید

شما می توانید با استفاده از مواد بازیافتی در فضای داخلی و یا مصرف مواد مستعمل و ساختن چیز عالی از آنها ، در هزینه های خود صرفه جویی کنید. استفاده از مواد بازیافتی بسیار جالب است اما تا حدی لازم است. شما نمی خواهید از چوب های فرسوده ، پوسیده یا مواد بی کیفیت که در نهایت زود فرسوده می شوند استفاده کنید.

اگر مبتدی هستید ، این امر می تواند به سرعت باعث ناامیدی بسیاری شود و ممکن است این مورد ارزش صرف وقت را نداشته باشد.

جعبه های تودرتوی دنج ایجاد کنید

حداقل برای هر چهار تا پنج مرغ یک جعبه لانه در نظر بگیرید. جعبه های لانه نیز باید چند فوت از زمین فاصله داشته باشند ، در غیر این صورت معمولاً عادت نخواهند کرد. در مورد چگونگی دسترسی به جعبه های لانه از خارج از قفس فکر کنید ، بنابراین می توانید تخمها را به راحتی جمع کنید.

برنامه ساخت سالن پرورش مرغ مناسب – قفس ثابت می خواهید یا متحرک؟

 

وقتی صحبت از قفس می شود ، دو گزینه وجود دارد: قابل حمل و ثابت. یک قفس متحرک کوچکتر و سبک تر خواهد شد. شما می توانید پرندگان را به چراگاه آنها روی چمن های تازه منتقل کنید. همچنین ، اگر لانه ها را تغییر مکان دهید ، می توانید این قفس ها را با خود ببرید. برعکس ، یک قفس کاملاً ثابت معمولاً قابل توجه تر و گرانتر است. این نوع در صورت داشتن یک گله بزرگ بهتر خواهد بود.

 

برنامه ساخت سالن پرورش مرغ مناسب – تمیز کردن و نگهداری آن را آسان کنید

 

اگر یک قفس ثابت دارید ، به یاد داشته باشید که مجبورید سالی چندین بار آن را تمیز کنید. شما باید یک درب تمام اندازه را در برنامه ها بگنجانید تا به راحتی انسان وارد شود و آن را تمیز کند. در این مورد اگر از روش بستر عمیق برای کف کارخانه استفاده کنید ، در نهایت برای باغ خود کمپوست خواهید داشت.

 

 

 

 

 

فروش جوجه مرغ بومی گلپایگانی

 

پرندگانی برای پرورش در مزارع

تشکیل گله مولد برای جوجه کشی مصنوعی

 

عرضه ی مرغ سایزبندی در بازار

فروش تخم مرغ

فروش خوراک طیور

تماس با پشتیبانی فروش

۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

09126450684

۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 9 =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/1/9 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/1/9 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/1/9 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/1/9 57,046  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1403/1/9 82,323  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1403/1/9 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/1/9 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1403/1/9 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/1/9 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/1/9 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/1/9 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/1/9 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/1/9 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون