Search
Search

خرید و فروش پوست خام گاو، گوسفند و بز

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

خرید و فروش پوست خام گاو، گوسفند و بز

پوست خام گاو

چرم طبیعی گاو یا چرم گوساله (چرم گاوی) به دلیل رنگ و طرح طبیعی در حالت اولیه چیده و به نمک آغشته می شود و سپس بر اساس اندازه، رنگ و کیفیت مرتب می شود. متأسفانه امروزه تعداد گاوها در اروپا برای صنایع تبدیلی محلی برای به دست آوردن پوست آنها کافی نیست، برای این منظور چرم عمدتاً از آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا، هند و آفریقا وارد می شود و برای مصارف مختلفی استفاده می شود از جمله به عنوان کیف خز، کفش، انواع آویزهای دیواری، فرش، بالش، روکش صندلی و … .

خرید و فروش پوست خام گاو، گوسفند و بز

عوامل موثر بر کیفیت پوست گاو

  • ویژگی های نژاد
  • جنسیت و سن
  • شرایط اقلیمی و محیطی
  • نوع مرتع و علوفه
  • چگونگی کشتار و تکثیر

همه این عوامل به خصوص در حیوانات پرورشی به صورت پشت سر هم عمل می کنند و باعث صافی، زبری و لطافت در چرم تولید شده می شوند. اندازه پوست به نوع نژاد گاوها بستگی دارد، رنگ آنها زرد-قرمز، قرمز تیره، قرمز مایل به قهوه ای، خاکستری تا قهوه ای و قهوه ای مایل به سیاه، اغلب سیاه و سفید است.

پیشنهاد مطالعه: خلاصه ای بر بیماری های بوقلمون، نکاتی مهم در خرید و فروش طیور

پوست بز

پوست بز یک نوع پوست روشن است و پوست های روشن تر شامل پوست گوسفند، بز، گل ختمی، بز و روباه است. استفاده از پوست گوسفند روشن برای تهیه چرم دمپایی و پوشاک مانند کیف، کمربند، یقه، افسار، روکش تپانچه، کمربند و جیر کیف برای تهیه کاپشن پشمی و انواع چرم است. پوست بز را در ظروف مخصوصی با مواد چاق کننده خیس می کنند و با پاها می مالند تا زمانی که پوست روغن را کاملا جذب کند و باعث نرمی و لطافت پوست شود.

فرایند خرید و فروش پوست خام گاو، گوسفند و بز

پوست بز در تمام مناطق آسیا از جمله هند، ایران، پاکستان، چین و کشورهای غرب آفریقا پیدا می شود. نژادهای بز چینی، آفریقای غربی و هندی از نظر کیفیت بیشتر شناخته شده هستند. چرم قره گل معروف ترین چرم ایرانی است که رنگ آن خاکستری است و شفافیت خاصی دارد، این پوست به آبی شیرازی معروف است، این پوست از نژاد گوسفند است، مهمترین نژاد گوسفند قره گل سیاه کبود یا خاکستری است. یکی از بهترین پوسته های دنیاست. در گذشته های دور، بزها را پرورش می دادند.

در ایران نژادهای مختلفی از بز نگهداری می شود و رنگ و نوع پوست بسته به نژاد و محل زندگی متفاوت است. از چرم بیشتر برای تزیین، دکور و طراحی پنل های چرمی استفاده می شود. در برخی از نقاط قوچانان، گز و شاندیز نوعی چرم که تولید می شود، گاو و گاومیش بنا به درخواست مشتریان رواج دارد.

مراحل آماده سازی چرم بز:

  1. پس از کشتار حیوان، پوست آن در مراحل تخصصی جدا شده و دباغی می شود.
  2. پس از دباغی، رنگرزی انجام می شود.
  3. پس از انجام مراحل فوق، مراحل نهایی را بر روی هر چرم بر اساس کیفیت و نوع محصولی که قصد تولید دارند انجام می دهند.

شما عزیزان همچنین میتوانید جهت اطلاعات بیشتر درباره خرید و فروش طیور با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

تفاوت چرم بز و چرم گاوی

تفاوت چرم بز و چرم گاوی

  1. مقدار ضخامت: چرم گاوی از نظر ضخامت متنوع تر است و می توان آن را در کارخانه برای تولید مبلمان چرمی، کیف چرمی، چرم کفش، چرم کمربند و غیره تهیه کرد. البته از پوست بز برای کیف، کفش و لوازم جانبی مانند دستبند و … نیز استفاده می شود.
  2. نسبت استحکام: در یک مقایسه مختصر بین چرم گاو و بز، چرم گاوی استحکام بالاتری دارد.
  3. تنوع رنگ: در حال حاضر پوست بز در رنگ های متنوع در حدود 30 رنگ تولید و برای خرید و فروش در بازار عرضه می شود. اما چرم گاوی تنوع رنگی کمتری دارد، البته می توان برای هر کدام از این چرم های طبیعی رنگ های خاصی را سفارش داد و سفارش داد.

خوشبختانه ایران کشوری بسیار قوی در تولید چرم طبیعی به ویژه چرم گاو و بز است به طوری که می تواند نه تنها بازار داخلی، بلکه بازارهای بین المللی را برای خرید و فروش پوست خام گاو، گوسفند و بز فراهم کند. حالا که تفاوت چرم گاوی و بزی را فهمیدیم، به موضوع انتخاب چرم گاوی یا بزی در هنگام خرید می پردازیم. این بیشتر به محصولی که می خواهید تولید کنید یا چیزی که می خواهید استفاده کنید بستگی دارد، همچنین میزان هزینه را نیز در برای خرید پوست در نظر بگیرید.

اهمیت دباغی پوست گوسفند

اهمیت دباغی پوست گوسفند

این روزها استفاده از چرم کاربردهای زیادی در زندگی مردم پیدا کرده است که دباغی پوست گوسفند را مهم و رو به رشد کرده است. چرم در صنایع مختلفی مانند پوشاک، کفش، چادر، ظروف و خشکبار استفاده می شود.

فواید و موارد استفاده از چرم به دست آمده از روش صحیح دباغی پوست گوسفند

پوست حیوانات اهلی مانند بز و گاو و گوسفند مصارف دیگری دارد و کمی با موارد استفاده از پوست متفاوت است. به عنوان مثال از پوست حیواناتی مانند گاو و گوسفند و بز برای تولید کفش و کیف استفاده می شود و نحوه دباغی پوست گوسفند در این دو صنعت بسیار مهم است.

مهمترین مراحل دباغی پوست گوسفند

تبدیل پوست خام به چرم طبیعی مستلزم یک سری روش ها و تکنیک هایی است که توسط دباغی انجام می شود و از مهمترین مراحل دباغی پوست گوسفند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خشک کردن و شور کردن پوست گوسفند زیرا نمک نقش ضدعفونی کننده را دارد و از خرابی آن جلوگیری می کند و فرآیند خشک کردن را می توان در زیر نور آفتاب و یا در هوای آزاد انجام داد.
  2. حذف مواد افزودنی، در این مرحله یک سری گوشت های اضافی، دم و سایر قسمت هایی که در تولید چرم طبیعی هیچ ارزشی ندارند حذف می شوند.
  3. در آب خیس کنید: برای بازگرداندن پوست به حالت طبیعی
  4. لش زدایی پوستی و برداشتن اضافات پوست: این کار به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه های مخصوص حذف گوشت و چربی اضافی پوست گوسفند انجام می شود.
  5. تارتار مو و پوست را برای سرعت بخشیدن به روند تولید چرم از بین ببرید
  6. برداشتن جرم از روی پوست، این کار با استفاده از یک سری مواد شیمیایی مانند نمک های آمونیوم، اسید سولفوریک و … انجام می شود.
  7. پوست را نرم کنید، پوست را با استفاده از یک سری مواد شیمیایی در حمام قلیایی قرار دهید
  8. چربی اضافی را از بین ببرید
  9. صاف کننده و آماده سازی پوست
  10. رنگرزی با مواد معدنی آلی یا رنگهای آلی
  11. روانکاری

سخن آخر

صنعت چرم در ایران قدمتی طولانی دارد به گونه ای که چرم طبیعی ایران به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مساعد، مرغوبیت علفزار و نژادهای برتر، به دلیل کیفیت و مرغوبیت در سراسر جهان شناخته شده است. بهترین چرم تولید شده از پوست حیوانات اهلی به دست می آید. در واقع خرید کفش و لباس های ساخته شده از چرم اصل نه تنها ماندگاری طولانی و راحت دارد، بلکه حس مد را نیز به شما می دهد.

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://ariamontakhab com/خرید-و-فروش-پوست-خام-گاو-و-گوسفند-و-بز/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 8 =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/1/9 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/1/9 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/1/9 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/1/9 57,046  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1403/1/9 82,323  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1403/1/9 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/1/9 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1403/1/9 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/1/9 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/1/9 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/1/9 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/1/9 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/1/9 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون