Search
Search

شترمرغ ها را بهتر بشناسید!

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

شترمرغ ها را بهتر بشناسید!

شترمرغ یک پرنده بزرگ بدون پرواز است که در آفریقا زندگی می کند. آنها بزرگترین گونه پرندگان زنده هستند و بیشترین تخمها را در بین پرندگان زنده دارند. شترمرغ پرواز نمی کند ، اما می تواند سریعتر از هر پرنده دیگری بدود.

شترمرغ ها را بهتر بشناسید ! – مشخصات ظاهری شترمرغ

شترمرغ ها پاهای بلند و گردن بلندی دارند اما سر آنها کوچک است. شترمرغ های نر دارای پرهای سیاه و شترمرغ های ماده دارای پرهای خاکستری و قهوه ای هستند. هر دو جنس نر و ماده دارای پرهای سفید در بال و دم خود هستند. شترمرغ های نر می توانند 1.8 – 2.7 متر / 6 – 9 فوت قد داشته باشند ، در حالی که شترمرغ های ماده 1.7 – 2 متر / 5.5 – 6.5 فوت قد دارند. آنها می توانند با سرعتی در حدود 65 کیلومتر در ساعت / 40 مایل در ساعت بدوند.

شترمرغ ها را بهتر بشناسید ! – خوراک شترمرغ

شترمرغ ها به طور عمده مواد گیاهی می خورند ، اما حشرات را نیز می خورند.

ماده گیاهی از دانه ها ، بوته ها ، چمن ها ، میوه ها و گل ها تشکیل شده در حالی که حشرات مورد استفاده آنها ملخ است.

شترمرغ ها دندان ندارند و بنابراین نمی توانند مانند پستانداران غذا خرد کنند. در عوض ، آنها سنگریزه ها را می بلعند.

یک شترمرغ بالغ حدود 1 کیلوگرم (2.2 پوند) سنگ را در سنگدان خود حمل می کند ، یک کیسه مخصوص درست قبل از معده. سنگریزه ها غذا را خرد کرده و به هضم آن کمک می کنند. هنگام غذا خوردن ، قلمه آنها از غذا پر می شود. پس از آن ، غذا به صورت توپی به نام بولوس از مری آنها عبور داده می شود. ممکن است مقدار بولوس 210 میلی لیتر باشد. شترمرغ ها می توانند چندین روز بدون نوشیدن زندگی کنند.

شترمرغ ها را بهتر بشناسید ! – رفتار شترمرغ ها

شترمرغ ها را بهتر بشناسید! – رفتار اجتماعی شترمرغ ها

شترمرغ ها به طور معمول ماه های زمستان را دو نفره یا تنها می گذرانند. در طول فصل تولید مثل و گاهی اوقات در دوره های شدید بارانی شترمرغ در گروه های عشایری از پنج تا 50 پرنده زندگی می کنند (که توسط یک شترمرغ برتر هدایت می شوند) که اغلب همراه با سایر حیوانات مانند گورخر یا شاخک زندگی می کنند و می چرند.

شترمرغ ها با بینایی و شنوایی قوی خود می توانند شکارچیانی مانند شیر را از دور حس کنند. هنگامی که توسط یک شکارچی تعقیب می شود ، سرعت آنها بیش از 70 کیلومتر در ساعت (43 مایل در ساعت) هم می رسد و می توانند سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) را حفظ کنند ، که باعث می شود شترمرغ به سریعترین حیوان دو پا جهان شناخته شود.

هنگام خوابیدن و پنهان شدن از بین شکارچیان ، پرندگان سر و گردن خود را صاف بر روی زمین قرار می دهند و باعث می شوند از فاصله دور به صورت تلی از خاک دیده شوند. این حتی برای شترمرغ های نر مفید است ، زیرا آنها بال و دم خود را پایین نگه می دارند به طوری که مه گرمای هوای خشک و گرم که اغلب در محل زندگی آنها رخ می دهد ، به آنها کمک می کند تا به صورت یک توده تاریک بدون توصیف ظاهر شوند.

شترمرغ ها می توانند طیف گسترده ای از دما را تحمل کنند. در بیشتر محل زندگی آنها ، دما بین شب و روز تا 40 درجه سانتی گراد (72 درجه فارنهایت) تغییر می کند. مکانیسم کنترل درجه حرارت آنها متکی به عملکرد پرنده است ، که با استفاده از بال های خود پوست برهنه قسمت فوقانی پاها و پهلوها را برای حفظ گرما می پوشاند ، یا این مناطق را آزاد می کند تا گرما آزاد کند.

شترمرغ ها را بهتر بشناسید! – تولید مثل شترمرغ ها

شترمرغها از 2 تا 4 سالگی از نظر جنسی بالغ می شوند. ماده ها حدود شش ماه زودتر از مردان بالغ می شوند. روند جفت گیری در مناطق مختلف متفاوت است. نرهای سرزمینی خش خش می کنند و از صداهای دیگر برای ادعای حقوق جفت گیری در مورد حرمسرائی از دو تا هفت مرغ استفاده می کنند.

 

درگیری ها معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد ، اما آنها می توانند با کوبیدن سر خود به مخالفان ، به راحتی باعث مرگ شوند. پس از آن نر موفق به تولید مثل با همه ماده های یک منطقه می شود ، اما فقط با ماده غالب پیوند جفتی ایجاد می کند.

ماده ها تخمهای بارور شده خود را در یک لانه مشترک ، یک گودال ساده ، 30 تا 60 سانتی متر (12 تا 24 اینچ) عمق و 3 متر (9.8 فوت) عرض ، توسط نر در زمین خراش می دهند. شترمرغ ماده غالب ابتدا تخم های خود را می گذارد و هنگامی که زمان پوشاندن آنها برای جوجه کشی است ، تخم های اضافی را از ماده های ضعیف تر دور می اندازد و در بیشتر موارد حدود 20 تخم باقی می ماند.

 

تخم شترمرغ بزرگترین تخم پرنده در زمین است (و از طرف دیگر ، زرده بزرگترین سلول منفرد است) ، اگرچه نسبت به اندازه پرنده بالغ ، کوچکترین تخم می تواند محسوب گردد.

تخم شترمرغ به طور متوسط ​​15 سانتی متر (5.9 اینچ) طول ، 13 سانتی متر (5.1 اینچ) عرض و وزن آنها 1.4 کیلوگرم (3.1 پوند) ، بیش از 20 برابر وزن تخم مرغ است.

تخمها توسط شترمرغ های ماده در روز و توسط نرها در شب جوجه کشی و محافظت می شوند.

نرها و ماده ها در پرورش جوجه ها همکاری می کنند. نر از جوجه ها دفاع می کند و به آنها غذا می دهد. احتمال زنده ماندن و بقا برای جوجه های کوچک کم است ، بطور متوسط ​​ تا سن بلوغ یک لانه زنده می ماند.

 

شترمرغ ها را بهتر بشناسید ! – حمله شکارچیان و دفاع از خود

در صورت بروز هرگونه تهدید ، شترمرغ یا خود را با صاف خوابیدن در زمین پنهان می کند ، یا فرار می کند.

اگر در گوشه یی گرفتار شود ونتواند فرار کند ، می تواند با یک ضربه از پاهای قدرتمند خود حمله کند. شکارچیان رایج لانه ها و شترمرغ های جوان شامل شغال ، پرندگان شکاری مختلف ، منگوس و کرکس هستند. حیواناتی که شترمرغهای هر سنی را شکار می کنند شامل یوزپلنگ ، شیر ، پلنگ ، سگهای آفریقایی و کفتار خالدار است.

شترمرغ ها اغلب می توانند در پیگیری از شکارچیان خود پیشی بگیرند و حتی می توانند از یوزپلنگ ها در مسافت های طولانی پیشی بگیرند. با این حال ، آنها ممکن است گاهی اوقات هنگام دفاع از جوجه ها با شکارچیان به شدت مبارزه کنند. آنها بعضی اوقات شیرها را در چنین درگیری هایی کشته اند.

 

شترمرغ ها را بهتر بشناسید! – ارتباط انسان و شترمرغ

 

شترمرغ در چندین کشور پرورش می یابد. آنها قبلاً به خاطر پرهای خود شکار می شوند ، اما اکنون به دلیل گوشت و تخم مرغ خود پرورش داده می شوند. از پوست آنها می توان چرم نیز ساخت.

در آفریقای جنوبی ، شکارچیان می توانند یک دسته از پرهای یک شترمرغ وحشی را بدست آورند. هنگام پرورش ، هر هفت یا هشت ماه کشاورزان می توانند دسته یی از پرها را از شترمرغ ها بگیرند. آنها دوباره رشد می کنند و می توانند ظرف هفت یا هشت ماه دیگر دوباره جمع آوری شوند.

شترمرغ ها به طور متوسط 30 تا 40 سال عمر می کنند.

 

در بعضی کشورها ، مردم پشت سر شترمرغ ها سوار شده و با یکدیگر مسابقه می دهند. این عمل در آفریقا معمول است  و در جاهای دیگر نسبتاً غیر معمول است. سواری شترمرغ ها به همان شیوه اسب هایی با زین ، مهار و بیت های خاص سوار می شوند. با این وجود ، مدیریت آنها نسبت به اسب دشوارتر است.

 

 

فروش جوجه شترمرغ

فروش جوجه بوقلمون

فروش جوجه مرغ بومی گلپایگانی

فروش جوجه اردک پکنی

فروش جوجه کبک

فروش جوجه بلدرچین

فروش تخم مرغ

فروش خوراک طیور

تماس با پشتیبانی فروش

۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

09126450684

۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

فروش بذر پیاز

فروش بذر چغندر

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/1/30 21,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/1/30 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/1/30 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/1/30 53,500  ( 284) مشاهده
مرغ کشتار  1403/1/30 74,500  ( -7823) مشاهده
خروس زربال  1403/1/30 28,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/1/30 12,750  ( 250) مشاهده
تخم مرغ  1403/1/30 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/1/30 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/1/30 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/1/30 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/1/30 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/1/30 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون