Search
Search

فروش مرغ تخمگذار شیور

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

فروش مرغ تخمگذار شیور

فروش مرغ تخمگذار شیور

مرغ شیور سفید جدید بسیار مولدتر است. این مرغ دارای بلوغ جنسی زودرس بوده که منجر به تولید تخم‌های بیشتری در ابتدای مرحله تخم‌گذاری می ‌شود. مانند سایر مرغ های ISA، دوره تخمگذاری این مرغ بسیار عالی است و تا 90 هفته دوام می آورد. جوجه های شیور نسل های جدید می توانند در سن 60 هفتگی به راحتی بیش از 260 تخم تولید کنند. کار ما برای افزایش دوره تخم گذاری مرغ ها نه تنها منجر به چرخه مداوم و طولانی تخم گذاری بدون خرده می شود، بلکه به طور خودکار باعث افزایش طول عمر پرنده و صرفه جویی در مصرف خوراک آن خواهد شد. از آنجایی که این مرغ اهلی است نیازی به تغذیه زیاد ندارد. میانگین مصرف خوراک این جوجه 100-103 گرم به ازای هر مرغ در روز است.

تفاوت مرغ تخمگذار شیور با نژادهای دیگر تخمگذار

طبق گزارش سی و هشتمین و سی و نهمین آزمایش مدیریت و عملکرد مرغ تخمگذار دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی که در دسامبر 2010 و می 2014 منتشر شد، نژاد مرغ تخمگذار شیور به عنوان سودآورترین مرغ تخمگذار معرفی شد.

آزمایش های تولید و کنترل مرغ تحت نظارت دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی انجام شد. در این آزمایش که به منظور بررسی تفاوت مرغ تخمگذار شیور با سایر نژادها صورت گرفت، نژادهای مختلف مرغ سفید و قهوه ای مورد بررسی قرار گرفتند. هدف از این آزمایش ها فروش جوجه های شیور برای کمک به صنعت طیور در کارولینای شمالی، ایالات متحده و سراسر جهان برای بهبود شرایط بازار طیور و سیستم های مدیریت کسب و کار بود.

نژادهای مختلف جوجه بر اساس نتایج این آزمایش ها که شامل واکسیناسیون مرغ تخمگذار، مقایسه مصرف خوراک، ضریب تبدیل، تخم در هر مرغ تخمگذار زودرس، تولید تخم در هر مرغ در روز، وزن تخم مرغ، کاهش و سن 50 درصد تولید بین هفته های 17 تا 85 تخمک گذاری سفید بود به شرح زیر است:

  • شیور سفید همان مقدار Highline W36 را مصرف کرده ولی تخم های بیشتری تولید می کند.
  • شیور سفید از غلات کمتری استفاده کرده ولی تخم مرغ بیشتری نسبت به LSL تولید می کند.
  • شیور تخم گذار غلات بسیار کمتری نسبت به نیک چیک می خورد و تخم های بیشتری تولید می کند.
  • مرغ شیور نسبت به جوجه های بلک استاربون یک روزه دانه کمتری می خورد و به همان تعداد تخم تولید می کند.

با توجه به مطالب بالا باید این چنین گفت که:

* ضریب تبدیل بر اساس وزن تخم مرغ تولید شده تقسیم بر وزن خوراک است، بنابراین عدد بالاتر نتیجه بهتری می دهد.

* “تخم مرغ به ازای هر مرغ تخمگذار اولیه” به معنای تقسیم تعداد کل تخم های به دست آمده در پایان دوره پرورش بر تعداد مرغ های اولیه است و میزان تلفات در طول دوره نیز در تعداد به دست آمده لحاظ می شود.

* تفاوت بین نژاد شیور تخم‌گذار و سایر نژادهای تخم‌گذار شامل مقایسه کیفیت تخم‌مرغ، درآمد فروش تخم‌مرغ به ازای هر راس مرغ و هزینه خوراک است. این مقدار به ازای هر سر مرغ در بین نژادهای مختلف مرغ  تخمگذار سفید در سن 17-85 هفتگی رخ می دهد

  • مرغ تخمگذار شیور در مقایسه با Highline W36 دارای 18 سنت کمتر هزینه بذر و 82 سنت تخم مرغ بیشتر بود. این بدان معناست که او در مجموع به ازای هر سر مرغ یک دلار بیشتر برای پرورش دهنده خود دارد.

انواع مختلف مرغ تخمگذار موجود در بازار

انواع مختلف مرغ تخمگذار موجود در بازار

انواع مختلفی از مرغ تخمگذار شیور در کشور می توان یافت که عموماً به خوبی نگهداری می شوند. مرغ های تخمگذار موجود در بازار معمولاً ظرفیت تولید میانگین 200 تخم در سال را دارند. در این صورت از مرغ خالص ایرانی می تواند موثرتر باشد. مرغ گلپایگانی احتمالاً پرطرفدارترین نوع مرغ در ایران است.

این نژاد را می توان به راحتی در ایران پرورش داد زیرا با هر آب و هوایی سازگار است. از دیگر نژادهای دورگه در ایران می ‌توان به نژاد کرمانشاهی اشاره کرد که به خوبی تخم‌گذاری می ‌کند، هرچند کوچک‌تر از نژاد گلپایگانی است. مرغ ورامین از دیگر نژادهای دورگه است که در ایران یافت می شود. با توجه به قابلیت های این گونه جوجه ها، ممکن است پرورش آنها نسبت به جوجه های داخلی ایرانی مقرون به صرفه تر باشد.

اهمیت پرورش طیور

یکی از معیارهای توسعه جامعه امروزی، وضعیت تغذیه به ویژه تغذیه پروتئینی افراد آن جامعه است. متخصصان علوم دامی باید پروتئین هایی با حداکثر کیفیت و کارایی، حداقل هزینه و اثرات زیست محیطی تولید کنند. محصولات طیور مهمترین منبع پروتئین در اکثر کشورها هستند. زیرا تولید و مصرف آن در بسیاری از کشورها به سرعت در حال افزایش است.

دو جنبه قابل بررسی اهمیت پرورش طیور شامل موارد زیر است:

1-اقتصاد

2- امنیت

1- اهمیت اقتصادی مرغداری

الف- ضریب تبدیل غذایی

مقدار غذایی که یک حیوان برای تولید 1 کیلوگرم محصول می خورد. این محصول ممکن است گوشت، تخم مرغ و شیر باشد. هر چه ضریب تبدیل غذا کوچکتر باشد، بازده غذا ضریب تبدیل غذا بیشتر است.

در ایران ضریب تبدیل تولید گوشت مرغ به 2.5 می رسد در حالی که در کشورهای پیشرفته کمتر از 2 و گاهی 1.6 است.

ب – سهولت در تغذیه جوجه ها

در خوراک طیور از مواد متراکم و کم حجم استفاده می شود. همچنین به دلیل ضعیف بودن حس بویایی و چشایی طیور آن ها را می توان با هر خوراکی تغذیه کرد. اما خطر مسمومیت از طریق مصرف مواد غذایی آلوده، کپک یا چربی های پوسیده نیز افزایش می یابد.

ج- پرورش آسان

مهمترین چیزی که مانع از تکثیر می شود ارتفاع منطقه است، در حال حاضر در بسیاری از مناطق گرم یا سرد دنیا پرورش طیور رواج دارد: زیرا عوامل محیطی موثر در پرورش مرغ قابل کنترل است. ما می‌ توانیم از یک منطقه محصولات زیادی تولید کنیم که با بهره‌وری بالا انجام می ‌شود، مثلاً می‌ توان در هر بستر یا قفس28 جوجه تا 420 کیلوگرم تخم مرغ در هر متر مربع به دست آورید. در روش پرورش طیور در قفس علاوه بر سطح، از فضا نیز به درستی استفاده می شود، بدیهی است ارتفاع عامل محدود کننده مهمی است.

اهمیت بهداشتی پرورش طیور

عدم وجود بیماری بین مرغ و انسان

تعداد بیماری های مشترک بین انسان و طیور در مقایسه با دام بسیار کمتر

پیشنهاد مطالعه: فروش مرغ لوهمن 4 ماهه ، فروش مرغ تخمگذار هایلاین 90 روزه، فروش مرغ ال اس ال، مرغ تخمگذار صنعتی

دلایل ضرورت مرغداری در ایران

جدای از موارد ذکر شده دلایل دیگری نیز برای توسعه پرورش طیور در ایران وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می شود:

– افزایش 1.7 درصدی جمعیت به این معناست که تا چند سال آینده جمعیت کشور نیازمند مواد غذایی بیشتری می شود.

– مصرف کم سرانه پروتئین حیوانی و فرآورده های طیور

– کاهش تولید و مصرف گوشت قرمز

– محدودیت در مصرف گوشت قرمز

– مزایای اقتصادی و بهداشتی

123 میلیون راس دام در کشور وجود دارد که 83 میلیون راس آن از علف استفاده می کنند و ظرفیت دام 37 میلیون واحد دامی است. در مقابل مصرف گوشت قرمز در ده سال گذشته از 10 کیلوگرم به 8 کیلوگرم کاهش یافت.

 

مشکلات صنعت طیور در ایران

1) وابستگی به واردات مواد اولیه

2) افزایش زباله و تلفات

3) عدم تولید جوجه تخم گذار در کشور

4) ضریب تبدیل 2.2 تخم مرغ

5) عدم بازاریابی مناسب پس از تولید

6) عدم بسته بندی مناسب گوشت و تخم مرغ

7) نوسانات قیمت

8) استفاده نکردن  از کارشناسان و مدیران فنی

9) عدم وجود برنامه درست برای واردات و صادرات

10) وجود واردکنندگان کود مرغی و تشکل های شبه دولتی در نبض بازار و صنعت

11) فقدان جدی رهبری در شرکت پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و دام و عدم نظارت بر این نهادها

پرورش مرغ تخمگذار در قفس

پرورش مرغ تخمگذار در قفس

امروزه اکثر کشورهای توسعه یافته از سیستم های قفس خودکار و پیچیده برای پرورش جوجه ها استفاده می کنند.

این روش به دلیل مزایای اقتصادی و سلامتی نه تنها برای مرغ های تخمگذار، بلکه برای پرورش جوجه های گوشتی و حتی مادران تخمگذار نیز کاربرد دارد. در ایران 90 درصد جوجه ها به این روش پرورش می یابند.

– محتویات داخل قفس باید محکم و در عین حال سبک و ضدعفونی کننده باشد.

– اندازه قفس باید به گونه ای انتخاب شود که جوجه ها در کوچکترین فضا احساس راحتی کنند. – —- ارتفاع آن باید به اندازه ای باشد که مرغ به راحتی داخل آن قرار گیرد و عرض و طول آن به اندازه ای باشد که مرغ به راحتی بچرخد.

– قفس ها هر طور که ساخته شوند باید طوری نصب شوند که جوجه ها فرار نکنند و همچنین به راحتی باز و بسته شوند تا زمان زیادی در زمان واکسیناسیون یا گرفتن مرغ تلف نشود، عرض درب باید برای این منظور کافی باشد.

 

خرید انواع مرغ  تخمگذار شیور

برای خریداری انواع مختلف از مرغ‌های شیور می‌توان به سایت آریا منتخب مراجعه کنید، زیرا تیم پرورش طیور توانایی پرورش انواع جوجه را تا رسیدن به سن بلوغ داشته، که می ‌توان با خرید نیمچه  مرغ تخمگذار شیور از آنها جهت تولید تخم مرغ و یا حتی پرورش گوشتی استفاده نمود. این شرکت انواع مختلف از مرغ ‌ها را با بهترین قیمت‌ها در سراسر کشور عرضه می‌کند. بدین ترتیب از اقصی نقاط کشور می‌توان نسبت به تهیه انواع نژادهای مرغ از طریق سایت اقدام کرد. همچنین اگر در ابتدای  راه هستید بهترین کار برای سود آوری مشاوره گرفتن از مراکز خرید و فروش طیور  است.

جهت خرید شیور پربازده ترین نژاد مرغ تخمگذار از طریق راه ارتباطی زیر با ما ارتباط باشید.

شماره های تماس:

شعبه اصفهان: 09131007689 _ 09131005836

شعبه تهران: 09123968671 _ 09121986651

شعبه مشهد: 09151006923

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/1/9 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/1/9 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/1/9 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/1/9 57,046  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1403/1/9 82,323  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1403/1/9 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/1/9 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1403/1/9 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/1/9 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/1/9 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/1/9 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/1/9 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/1/9 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون