Search
Search

فروش دان بوقلمون و شترمرغ

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

فروش دان بوقلمون و شتر مرغ

بوقلمون و شتر مرغ های پرورشی برای رشد و تولید و کلیه فعالیت ها به غذا نیاز دارند. خوراک بوقلمون و شترمرغ به طور کلی باید حاوی ترکیبات کلیدی و مهم برای زندگی همه موجودات زنده باشد. این مواد عبارتند از: پروتئین ها، کربوهیدرات ها (یا قندها)، چربی ها، مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و آب. این ترکیبات تغذیه ای به طور طبیعی در غذاهای مختلف وجود دارد و همه با هم خوراک بوقلمون و شترمرغ را تشکیل می دهند و در طی فرآیند هضم دفع می شوند.

فروش کبک چهار ماهه

متخصصان تغذیه طیور میزان این ترکیبات را در خوراک های مختلف تعیین می کنند و محدودیت های قابل قبولی را برای استفاده از آنها در جیره بوقلمون و شترمرغ در مراحل مختلف زندگی برای بوقلمون و شترمرغ تعیین می کنند. با به دست آوردن اطلاعات فوق و اطلاع از قیمت های بازار و همچنین استفاده از جیره نویسی مدرن می توان رژیم غذایی را متعادل کرد و غذایی را از نظر فنی و اقتصادی بهینه تهیه نمود.

نکته مهم در انتخاب و خرید غذای بوقلمون و شتر مرغ

اگر به عنوان یک پرورش دهنده خوراک آماده برای بوقلمون و شترمرغ خریداری می کنید، باید موارد زیر را بدانید:

1- پروتئین خام در جیره بوقلمون و شترمرغ

پروتئین موجود در دان بوقلمون و شترمرغ هرگز نشانگر واقعی کیفیت و ارزش غذایی مطلق آن نیست. پروتئین ها مواد آلی بسیار پیچیده ای هستند که از تعداد زیادی واحد مختلف به نام اسیدهای آمینه تشکیل شده اند. گروهی از این واحدها به نام اسیدهای آمینه ضروری باید در رژیم غذایی بوقلمون و شترمرغ وجود داشته باشد. زیرا پرندگان نمی توانند آنها را بسازند. بنابراین کمبود اسیدهای آمینه ضروری (به ویژه لیزین و متیونین) می تواند باعث کاهش تولید یا از بین رفتن بوقلمون و شترمرغ شود. با تعادل معقول و پایه اسیدهای آمینه ضروری، استفاده از سایر اسیدهای آمینه نیز کاهش می یابد.

تهیه دان بوقلمون و شتر مرغ مرغوب از کارخانه های مدرن و افراد متخصص

2- ترکیبات غیر نیتروژنی در بذر بوقلمون و شترمرغ

این ترکیبات شامل کربوهیدرات است که منبع اصلی تولید انرژی برای جیره بوقلمون و شترمرغ است. برخی از کربوهیدرات‌های نامحلول (مانند سلولز، لیگنین و غیره) فیبر رژیمی خام را تشکیل می ‌دهند و هیچ ارزش غذایی واقعی برای بوقلمون و شترمرغ ندارند.

3- چربی های خام در خوراک بوقلمون و شترمرغ

چربی یکی از منابع تولید انرژی است. این ماده باید با دانه های شترمرغ و با بهترین کیفیت اضافه شود در غیر این صورت ممکن است به رژیم غذایی آسیب برساند.

4- کلسیم در دان های بوقلمون و شترمرغ

مهمترین مواد معدنی 13 ماده دارد که به طور طبیعی در هر سلول جانوری می توان آن را یافت. یکی از آنها کلسیم است که به صورت کربنات بوده و بسیار مهم است. لازم به ذکر است که کلسیم یکی از مواد تشکیل دهنده پوسته تخم مرغ بوقلمون و شترمرغ است، بنابراین در رژیم غذایی بوقلمون و شترمرغ باید به اندازه کافی قرار گیرد. در صورت کمبود این ماده در خوراک بوقلمون و شترمرغ، به طور طبیعی از استخوان های بوقلمون و شترمرغ برای تهیه پوسته تخم بوقلمون و شترمرغ استفاده می شود که در این صورت، استخوان های حیوان به دلیل کمبود کلسیم، شکننده می شوند.

اگر قصد دارید برای جوجه بوقلمون، شترمرغ جیره بنویسید، به یاد داشته باشید که بوقلمون ها و شترمرغ ها پرندگان بزرگ و سنگینی هستند، بنابراین توجه به رشد اسکلتی بوقلمون و شترمرغ کمک زیادی به تولید طیور در آینده خواهد کرد.

بنابراین نقش کلسیم در دانه های بوقلمون و شترمرغ بسیار مهم است و باید همیشه در غذاهای کمکی که باعث جذب بهتر کلسیم می شوند مانند ویتامین D3 و فسفر و … استفاده شود.

یکی دیگر از مواد معدنی مورد نیاز در گوشت بوقلمون و شترمرغ نمک است. مقدار مجاز نمک در خوراک با شوری آب در محل پرورش بوقلمون و شترمرغ ارتباط مستقیم دارد. نمک به تعادل الکترولیت بدن پرنده کمک می کند و مصرف زیاد آن باعث اسهال و بستر مرطوب و مسمومیت در بوقلمون و شترمرغ می شود.

5- ویتامین های موجود در غذای بوقلمون و شترمرغ

تعداد ویتامین ها نیز زیاد است. اما در رژیم غذایی بوقلمون و شترمرغ حداقل 13 نوع از این مواد وجود دارد. مهمترین آنها ویتامین های محلول در چربی A، B، E و ویتامین های گروه B و C هستند.

پیشنهاد مطالعه: خرید پر. پوکه.شاه پر شترمرغ، خرید و فروش پوست خام گاو، گوسفند و بز، فروش تجهیزات مرغداری

تهیه دان بوقلمون و شتر مرغ مرغوب از کارخانه های مدرن و افراد متخصص

غذای خوب یعنی غذای باکیفیت که قیمت مناسبی هم دارد. به نحوی که با مصرف کردن آن از پرنده بتوان نتیجه خوبی گرفت.

پرورش دهنده ی بوقلمون و شترمرغ می توانند غلات آماده یا مواد اولیه و مواد اضافی خریداری کنند. در مورد اول نیازی به افزودن چیز دیگری نیست. اما هنگام خرید مواد اولیه باید آنها را آسیاب کرده و طبق فرمول پیشنهادی به نسبت های مختلف مخلوط کند. معمولاً تهیه غلات ضروری است و مواد اصلی آن عبارتند از: ذرت، سویا، سبوس، کربنات کلسیم و ….

گوشت آماده بوقلمون و شترمرغ باید همراه با برگه ای باشد که در آن نام، مشخصات و مقصد ذکر شده باشد. انواع ترکیبات دان در این سند بر اساس فراوانی (از بیشترین به کمترین) مشخص شده است. ضمناً تاریخ آنالیز آزمایشگاهی و درصد پروتئین خام، چربی خام، فیبر خام و مواد غیر نیتروژن دار نسبت به درصد ماده خشک ذکر شود.

همچنین میزان رطوبت، مواد معدنی و ویتامین ها و همچنین نوع کود مصرفی (برای تخمگذار بوقلمون و شترمرغ، نصف یا …) اطلاعاتی است که باید در برگه همراه ترکیبات دان بوقلمون و شترمرغ درج شود.

فاکتور مهم دان بوقلمون و شتر مرغ

فاکتور مهم دان بوقلمون و شتر مرغ

1- مقدار انرژی: بوقلمون و شترمرغ در شرایط عادی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود غذا مصرف می کنند، بنابراین هر چه انرژی بیشتری داشته باشد، هر روز کمتر مصرف می کند.

2- ارتباط بین مواد مغذی و انرژی: برای پرورش دهندگان بوقلمون و شترمرغ درک رابطه منطقی بین پروتئین ها (اسیدهای آمینه)، ویتامین ها، مواد معدنی و انرژی در جیره ای که تمام نیازهای بوقلمون و شترمرغ را برآورده می کند ضروری است.

3- اندازه و شکل دانه: دانه بوقلمون و شترمرغ برای نگهداری بوقلمون به صورت نواری و مرغ به صورت برش خورده مناسب است. فرم گرانول یا پلت شده در ابتدا با مصرف بیشتر همراه است، اما بعداً مصرف آن کاهش یافته و غیراقتصادی می شود و در نتیجه هزینه های تولید افزایش می یابد.

4- اشتها: شترمرغ ها و بوقلمون حس چشایی ندارند. بنابراین، برخی از روش های تغذیه به دلیل اندازه و قطر آنها نسبت به سایر روش ها ارجحیت پیدا می کنند. دانه های مخلوط باید یکنواخت باشند یعنی نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ. بوقلمون و شترمرغ ذاتاً پرندگان غلات خوار هستند، اما برخی این پرندگان را گیاهخوار می دانند زیرا توانایی بهتری در خوردن و هضم فیبر و خوراک دام دارند. این پرنده ها ابتدا به دنبال دانه های بزرگ می گردد. اگر غذا به صورت آردی باشد، به سختی آن را مصرف می کند.

اگر تعداد زیادی بوقلمون و شترمرغ در خانه نگهداری می کنید و برای تهیه غذا به کمک نیاز دارید بهتر است بدانید که بوقلمون و شترمرغ به خوردن سبزیجات و گوشت عادت دهید.

سخن آخر

بوقلمون ها و شترمرغ ها هضم حساسی دارند و در صورت عدم تغذیه تلفات زیادی آن ها را تهدید می کند. یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در بوقلمون و شترمرغ کمبود غذای چرب و خشک است که باعث انسداد روده در جوجه ها می شود.

بوقلمون و شترمرغ نیاز نسبتاً بالایی به تمام ویتامین ها دارند. نیاز به ویتامین ها تنها برای رشد و تولید نیست، بلکه مقدار زیادی از این ویتامین ها را در بدن خود ذخیره می کنند و به همین دلیل گوشت بوقلمون و شتر مرغ یکی از غنی ترین منابع ویتامین است.

جوجه بوقلمون و شترمرغ توانایی کمی در استفاده از بتاکاروتن غذایی برای تولید ویتامین A دارند، اما پس از یک سن معین آنزیم های مورد نیاز برای تبدیل بتاکاروتن به ویتامین A را در بدن تولید می کنند. مطالعات اولیه نشان داده است که نیمچه های جوان بین 6000 تا 17000 واحد بین المللی (ppm) ویتامین A برای رشد طبیعی و پیشگیری از علائم کمبود نیاز دارند.

به شما توصیه می کنیم برای تهیه دان مرغوب بوقلمون و شتر مرغ حتماً سری به مراکز خرید و فروش طیور معتبر بزنید و این مواد را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 18 =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/2/3 18,563  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/2/3 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/2/3 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/2/1 52,871  ( -629) مشاهده
مرغ کشتار  1403/2/3 82,323  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1403/2/3 23,500  ( -3000) مشاهده
خروس آرین  1403/2/3 9,750  ( -750) مشاهده
تخم مرغ  1403/2/3 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/2/3 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/2/3 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/2/3 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/2/3 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/2/3 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون