Search
Search

پرورش جوجه شترمرغ و پرواربندی

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

پرورش جوجه شترمرغ و پرواربندی

پرورش جوجه شترمرغ و پرواربندی آن شامل مراحل مختلفی می باشد که ما در این مقاله مراحل تولید تخم شترمرغ تا ارسال جوجه به سالن پرورشی را برای شما بصورت کامل توضیح می دهیم.

پرورش-جوجه-شترمرغ-و-پرواربندی

 

تولید تخم شترمرغ

تولید تخم معمولا زمانی شروع می شود که شترمرغ ماده از نظر جنسی بالغ (در حدود دو سال سن) باشد و اگر با یک شترمرغ نر جفتگیری کند تخم به طور کلی حدود پنج تا ده روز پس از اولین جفتگیری تولید می شود. در طول فصل جفتگیری، رنگ شترمرغ نر بسیار روشنتر می شود.
پس از جفت گیری، شترمرغ نر معمولا یک لانه خام را در خاک خراشیده می کند و شترمرغ ماده تخم را در لانه ذخیره می کند. تعداد تخم­ها به طور گسترده ای متفاوت و به صورت طبیعی 15 تا 20 عدد در نظر گرفته می شود؛ با این حال برخی از تولید کنندگان در U.S. تولید 75 تا 100 تخم را در طول یک فصل تخمگذاری گزارش کرده اند. تخم شترمرغ معمولا حدود 1،135 تا 1،362 گرم وزن می کند.
تخم شترمرغ باید به زودی پس از تولید آنها برای جلوگیری از شکستگی جمع آوری شود. ذخیره سازی تخم باید بیش از هفت روز در 55 تا 60 درجه فارنهایت باشد. تمام تخم های تولید شده در طی آن هفت روز می توانند در همان زمان انکوباتور شوند.
نگهداری تخم ها برای هفت روز نباید درصد تخلیه را کاهش دهد، البته اگر تخم ها به درستی ذخیره شوند. تخم ها باید روزانه قبل از انکوباسیون برای حفظ حداکثر ظرفیت تخلیه شود، همچنین باید تمیز و به دقت شستشو شوند تا هرگونه خاک یا مواد خارجی از بین برده شود. تخم های بسیار کثیف را می توان تا زمانیکه آب تمیز حداقل ده درجه گرمتر از تخم است، استفاده نمود. (از آب داغ استفاده نکنید)

تخم-شترمرغ-تمیز-جهت-انکوباسیون

دوره نهفتگی یا انکوباسیون شترمرغ

انکوباتور باید حداقل 12 ساعت قبل از استفاده آزمایش شود، این موضوع اجازه می دهد تنظیمات انجام شده و درجه حرارت قبل از شروع روند انکوباسیون تنظیم شود. انکوباتور نیز باید قبل از استفاده تمیز و به درستی ضد عفونی شود، منظور از ضد عفونی تمیز کردن کامل آن از هرگونه ماده آلی و توصیه می شود دستگاه بصورت کامل خشک شود. درجه حرارت انکوباسیون تخم شترمرغ 97.6 درجه فارنهایت است. برای تخم هایی که بسیار بزرگ هستند (1800 گرم یا بیشتر)، توصیه می شود از دمای انکوباسیون 97.5 درجه فارنهایت استفاده کنید.
با استفاده از دمای پایین، طول دوره انکوباسیون به چند ساعت افزایش می یابد و تخم ها زمان بیشتری برای از دست دادن رطوبت دارند. دما برای یک هچ خوب حیاتی است، بنابراین باید فقط تنظیمات کوچک انجام شود.
رطوبت در انکوباتور نیز مهم است. رطوبت نسبی در محدوده 25درصد در مورد اصلاح مناسب جوجه ها درست است. رطوبت نسبی واقعی باید توسط هر فرد تعیین شود و ممکن است متفاوت باشد، اندازه های تخم متفاوت خواهد بود. اتاق انکوباتور احتمالا نیاز به تهویه مطبوع دارد و ممکن است رطوبت ساز اتاق نیز مورد نیاز باشد تا رطوبت نسبی به اندازه کافی در انکوباتور باشد. اگر سطح رطوبت در انکوباتور بیش از حد بالا باشد، جوجه ها مرطوب و پف کرده اند. این پرندگان معمولا به یک شروع خوب نمی رسند و میزان مرگ و میر معمولا بسیار زیاد است.
پس از آنکه پوسته شکسته شود، جوجه می تواند راه خود را از تخم مرغ خارج کند. اگر پیشرفت به تأخیر افتاده باشد ممکن است لازم باشد که پوسته را ترک کنید تا جوجه را کمی کمک کنید. اگر جوجه عجله داشته باشد، ناف ممکن است به درستی بسته نشده باشد. یک ناف آلوده اغلب منجر به یک جوجه مرده می شود. قبل از اینکه یک جوجه، هچر را ترک کند، ناف باید بررسی شود تا ببیند که آن به درستی بسته شده است و سپس باید با یک محلول 7٪ ید برای محافظت در برابر عفونت درمان شود.

انکوباسیون-تخم-شترمرغ

تغذیه جوجه شترمرغ

تغذیه درست جوجه شتر مرغ  تازه برای شروع در زندگی سالم مهم است. جوجه ها نباید به مدت سه تا پنج روز تغذیه شوند تا بتوانند برخی از وزن را از دست بدهند که ممکن است وجود داشته باشد و بدن را تشویق کند تا از کیسه زرده استفاده کند که درست قبل از تخم مرغ به بدن متصل می شود. کیسه زرده، روش طبیعت برای تامین نیازهای اولیه تغذیه و همچنین برخی از مصونیت منفعل است که ممکن است به جوجه ها کمک کند تا با موفقیت از چالش های بیماریهایی که بعدا در زندگی دارند عبور کنند.
هنگامی که خوراک به جوجه ها ارائه می شود، باید یک جیره تجاری باشد که برای نیازهای خاص جوجه ها یا جیره های مخلوط سفارشی که به طور خاص برای جوجه ها مشخص شده باشد. علاوه بر این موارد دیگر به رژیم غذایی احتمالا ضروری نیست و تنها هزینه های تغذیه جوجه ها را افزایش می دهد. یک استثنا ممکن است تغذیه یونجه تازه خرد شده است. جوجه های شترمرغ به نظر می رسند که یونجه تازه دوست دارند و نباید مضر باشد، مگر اینکه در مقادیر زیاد موجود باشد.
هنگام انتخاب یک جیره برای جوجه های شترمرغ پیشنهاد شده است که پروتئین کم (کمتر از 20٪) و فیبر بالا (بیش از 15٪) خوراک استفاده شود. جیره این نوع باید نیازهای جوجه ها را برآورده کند، اما به سرعت رشد نمی کند تا مشکلات پا را به دلیل وزن اضافی ایجاد کند.

جابجایی جوجه از جوجه­کشی به سالن

 

تولید کنندگان که از کف های گرم استفاده کرده اند، مشکلات بیشتری را نسبت به استفاده از گرمای سربار تجربه کرده اند. جوجه ها برای چند روز اول پس از برداشتن از هچر، اغلب در جعبه های Brooder نگهداری می شوند. این جعبه ها باید نوعی پوشش کف را داشته باشند که لغزنده نباشد. یک طبقه صاف می تواند جوجه ها را به لغزش و منجر به آسیب پا شود.
در اسرع وقت جوجه ها باید خارج از جعبه ها حرکت کنند که در آن می توانند تمرین بیشتری کسب کنند. بخشی از طول مدت زمان بین تخلیه و حرکت جوجه ها را آب و هوا تعیین می کند، اما جوجه ها باید در اسرع وقت در سالنهای بزرگتر باشند. آنها باید تشویق شوند تا بتوانند عضلات را تقویت کنند یا راه بروند. برخی از تولید کنندگان توپ را در جعبه به عنوان یک اسباب بازی برای جوجه ها قرار می دهند. هنگامی که جوجه ها خارج از فعالیت های خود قرار می گیرند باید از نزدیک نظارت شوند تا آنها را از خوردن بیش از حد به اقلامی که می تواند باعث ضربه های سیستم گوارش شود جلوگیری کند.

لینک های مرتبط دیگر:

مشاوره رایگان پرورش

فروش جوجه شترمرغ

فروش جوجه بوقلمون

فروش جوجه مرغ بومی گلپایگانی

فروش جوجه اردک پکنی

فروش جوجه کبک

فروش جوجه بلدرچین

فروش تخم مرغ

کانال تلگرامی آریا منتخب پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/1/9 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/1/9 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/1/9 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/1/9 57,046  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1403/1/9 82,323  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1403/1/9 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/1/9 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1403/1/9 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/1/9 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/1/9 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/1/9 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/1/9 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/1/9 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون