Search
Search

فروش جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه

نام محصول: فروش جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه

دسته: فروش بوقلمون

نحوه خرید و تحویل: ارسال سریع به سراسر ایران

فروش جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه

به اشتراک بگذارید

توضیحات

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

فروش جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه

فروش جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه

روزگاری در ایران، قبل از ظهور بوقلمون قرمز بوربن، بهترین گزینه برای شروع پرورش و دستیابی به سود سریع و ایده آل، بوقلمون برنزی بود. اما با توجه به بالا بودن قیمت نهاده (خوراک بوقلمون) در چند سال گذشته و افزایش قیمت هر کیلوگرم بوقلمون و متاسفانه کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان در ایران، پرورش بوقلمون منفعت اقتصادی قابل توجهی ندارد. در این مقاله به بررسی سودآورترین نژاد جوجه بوقلمون و بازار صادرات آن در مقایسه با سایر نژادهای موجود در بازار می پردازیم.

بوقلمون های بوربن یکی از نژادهایی هستند که در شهرستان بوربون کنتاکی آمریکا منشا گرفته اند و با پرهای قرمزشان از سایر نژادها متمایز می شوند. این نژاد به دلیل افزایش وزن سریع و زیاد به یکی از نژادهای پرطرفدار در ایران تبدیل شده است.

این نژاد در سال 1909 توسط انجمن طیور آمریکا به رسمیت شناخته شد و گفته می شود که آنها از ترکیبی از ترکیه هلندی سفید، بلک نورفولک و ترکیه برنزی ایجاد شده اند. با ظهور گونه های سینه پهن، جمعیت بوقلمون قرمز به شدت کاهش یافته است.

خرید بوقلمون

خرید بوقلمون از طریق شرکت آریامنتخب پارسیان، به عنوان یکی از پیشروهای صنعت طیور در ایران، یک گزینه مناسب و مطمئن برای علاقه‌مندان به پرورش این نژاد ارزشمند است. با تجربه‌ی بیش از ده سال در زمینه پرورش بوقلمون و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین، آریامنتخب پارسیان انواع بوقلمون‌های با کیفیت و برتر را به مشتریان ارائه می‌دهد.

برخورداری از استانداردهای بهداشتی و رعایت اصول اخلاقی در پرورش بوقلمون‌ها، از مهمترین مزیت‌های خرید از آریامنتخب پارسیان می‌باشد. همچنین، این شرکت تضمین می‌کند که بوقلمون‌های ارائه شده، بهترین شرایط محیطی و تغذیه‌ای را داشته باشند و به نحوه‌ی بهترین درخشش گونه بوقلمونی اطلاعات دقیقی ارائه کند.

جهت استعلام دقیق قیمت و انواع بوقلمون‌ها از شرکت آریامنتخب پارسیان، می‌توانید با تماس تلفنی با شماره‌های اعلام شده در وب‌سایت رسمی این شرکت در تماس باشید یا از طریق ایمیل و پلتفرم‌های آنلاین با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کنید. اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تر محصولات و شرایط فروش را از این طریق دریافت کنید. با اعتماد به آریامنتخب پارسیان، خرید از یک منبع معتبر و قابل اعتماد برای پرورش بوقلمون‌های با کیفیت را تجربه کنید.

مشخصات ظاهری بوقلمون قرمز

اندازه نژاد بوربون با پرهای قرمز مایل به قهوه ای و انتهای بال های پرنده با پرهای سلطنتی سفید پوشیده شده است. پرهای نر نسبت به بوقلمون های ماده روشن تر و جذاب تر هستند. در طول فصل تولید مثل، بوقلمون های نر دم سفید پهن خود را نشان می دهند و بزرگتر از بوقلمون های ماده هستند.

پاهای قوی پرنده به رنگ بژ یا خاکستری دیده می شود. همچنین بالای سر یک بوقلمون بوربن، تاجی قرمز را می بینید که در هنگام عصبانیت یا هیجان، حجم آن چندین برابر افزایش می یابد. صورت این پرنده آبی یا سفید است و می توانید تغییر رنگ را در طول فصل تولید مثل مشاهده کنید.

وزن گیری نژاد بوربون

جوجه های بوربن نسبت به سایر نژادها بزرگتر و برای تولید گوشت مناسب هستند. این پرندگان معمولاً در 7-4 ماهگی به وزن کشتار می رسند. وزن بوقلمون بوربون از 14 تا 15 کیلوگرم، ماده از 8 تا 9 کیلوگرم است.

میزان تخم گذاری بوقلمون بوربون

بوقلمون های بوربن در عرض 7 تا 8 ماه به بلوغ جنسی می رسند، اما گاهی اوقات تا بهار تخم نمی گذارند. این پرنده به دلیل وزن زیادش معروف است، اما تخم گذاری می تواند مفید باشد.

یک بوقلمون بوربن در شرایط ایده آل، رژیم غذایی مغذی، نور دقیق و دمای کنترل شده سالانه 100 تا 150 تخم تولید می کند. لازم به ذکر است که این نژاد به راحتی رام می شود و طبیعت آرامی دارد. دوره بارداری این گونه 28 روز است.

تغذیه بوقلمون قهوه ای

بوقلمون های بوربن به سرعت رشد می کنند. به همین دلیل استفاده از پروتئین در رژیم غذایی آنها بسیار مهم است. جوجه ها باید تا سن هشت هفتگی از یک رژیم غذایی اولیه حاوی 30 درصد پروتئین تغذیه شوند.

پس از آن میزان پروتئین به 20 درصد غذا می رسد و استفاده از غذاهای گیاهی خاص و کلسیم گیاهی مهم است. خوردن انواع غذاها، گیاهان، سبزیجات و میوه ها نیز به رشد سریع این پرنده کمک می کند.

هدف از پرورش این نژاد

هدف از پرورش این نژاد

بوقلمون های قرمز بوربن یا بوقلمون های بورناتس بوربن اغلب برای تولید گوشت پرورش داده می شوند. امروزه برنز هندی که در بسیاری از کشورها محبوبیت دارد، جایگزین این نژاد شده است. از سوی دیگر، گوشت بوربن قرمز طعم بهتری نسبت به سایر نژادها دارد.

خرید جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه

جوجه‌های بوقلمون بوربون سه ماهه به دلیل ویژگی‌های بسیار خوبشان، به عنوان یکی از پرطرفدارترین نوع جوجه‌های بوقلمون در بازار محسوب می‌شوند. این نوع جوجه با وزنی بین 400 تا 450 گرم، در مقایسه با سایر نوع‌های جوجه بوقلمون، وزن بدنی کمتری دارند. با این حال، این جوجه‌ها به دلیل سرعت رشد بالا و قابلیت تحمل به شرایط مختلف محیطی، برای پرورش به صورت صنعتی بسیار مناسب هستند. در بازار، قیمت جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه ممکن است به دلیل عوامل مختلف اقتصادی، به صورت متغیر تغییر کند. همچنین، مهمترین نکته در خرید جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه، انتخاب مرغداری با تجربه و معتبر است که بهداشت و کیفیت جوجه‌ها را تضمین کند.

پردرآمدترین نژاد بوقلمون در ایران

عرضه بوقلمون به بازار داخل:

در سال های اخیر با توجه به افزایش نرخ نهاده ها (خوراک بوقلمون) قیمت هر کیلو بوقلمون به دلیل مصرف زیاد این پرنده چندین برابر شده است. همچنین از سوی دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی، قدرت خرید مصرف کنندگان داخلی کاهش یافته و متاسفانه می توان گفت مصرف گوشت بوقلمون از سبد خانوار ایرانی حذف شده یا کمتر از قبل شده است.  استقبال کم از خرید بوقلمون باعث شده است که تولید کننده دیگر بازار مناسبی برای فروش محصولات خود پیدا نکند و محصولات چندین ماهه تلاش و زیان دهی و یا در بهترین حالت با کمترین نتیجه مشهود را به فروش برساند.

بنابراین با توجه به توضیحاتی که داده شد، پرورش بوقلمون های برنزی در حال حاضر و تا زمانی که شرایط تولیدکنندگان بهبود نیابد، سود اقتصادی قابل توجهی ندارد و در بیشتر موارد ممکن است زیان ده باشد.

عرضه بوقلمون به بازار خارج (صادرات):

نکته بسیار مهمی که در زمینه قیمت بوقلمون و عرضه بازار باید به آن توجه شود” این است که در کشورهای همسایه به ویژه عراق، مردم علاقه زیادی به مصرف گوشت بوقلمون دارند و این گوشت قسمت زیادی از سفره آنها را به خود اختصاص داده است و اگر در نظر بگیریم که کشور عراق هیچ تولیدی در این زمینه ندارد و تمام مصرف خود را به صورت واردات محصولات باکیفیت از کشورهای همسایه تامین می کند، بازار رقابتی با چشم انداز مناسب و با تولید باکیفیت به چشم می خورد و در زمان مناسب سهم خوبی از این بازار بدست آورید. علاوه بر این باعث ورود ارز به کشور شده و با توجه به تفاوت قیمت ارز با ریال می توان انتظار درآمدهای بیشتری را داشت. بنابراین با توجه به گرانی ارز از یک سو و مصرف کننده بودن کشورهای همسایه از جمله عراق (به دلیل نبود امکانات اولیه مانند برق، انرژی و خوراک پرندگان، عراق به مصرف کننده تبدیل شده است) می‌توانیم از این فرصت ویژه استفاده کنیم و مشاغل تولیدی سودآوری ایجاد نماییم.

بوقلمون بوربون پرورش دهیم یا برنز ؟

تکثیر بوربن و برنز برای تولید گوشت بسیار سودآور است. هر دوی این نژادها بسیار سنگین هستند. اما یک وزن گیری بسیار بالایی دارند. اگر می خواهید نژاد گوشتی پرورش دهید، پرورش بوقلمون برنزی سینه پهن توصیه می شود.

همچنین اگر قصد تولید نژادهای سودآور برای بازارهای خارجی و صادرات بوقلمون را دارید. به شما توصیه می شود که یک بوقلمون قرمز بوربن پرورش دهید. محبوبیت این نژاد در بازارهای خارجی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار بیشتر از سایر نژادها است.

تفاوت بوربون و برنز در بازار فروش محصولات آنهاست. نژاد بوقلمون قرمز بوربن به عنوان سودآورترین نژاد برای صادرات به بازارهای خارجی شناخته می شود.

انواع نژادهای بوقلمون بوربون در ایران

به طور کلی دو نوع بوقلمون بوربن در ایران وجود دارد:

بوقلمون بوربون معمولی

بوقلمون بوربون سرخ (بوربون رِد)

بوقلمون بوربون معمولی

بوقلمون بوربون معمولی

این نوع بوقلمون دارای پاهای کوتاه و اندازه کوچک و پرهای قهوه ای کم رنگ با پرهای شاهی سفید است.

این بوقلمون ها از تولید مثل و جفت گیری نامناسب در محیط های محلی و روستایی به وجود می آیند. این نتیجه آمیختگی چندین گونه است که جد اصلی آنها بوقلمون بوربن است.

آنها تخم های کوچک و اکثر مرغ های تولید شده از این نوع تخمک اسپرم بسیار کمی دارند و ناخالصی های آشکاری از جمله بوربن، برنز، زیبایی و کینگ می توان در آن مشاهده کرد. به همین دلیل ترکیب غیر استاندارد این نژاد جوجه های به دست آمده بسیار ضعیف بوده و کند رشد می کنند.

افزایش وزن این نوع بوقلمون بسیار کم است. نرها حدود سه تا چهار کیلوگرم و ماده ها حدود دو تا دو و نیم کیلوگرم هستند. همچنین تخمگذاری در بهترین شرایط حدود 15 تا 20 تخم در کل دوره تولید مثل است که اکثر آنها بدون اسپرم مشاهده می شوند. پرورش این نژاد از بوقلمون ها به شدت خطرناک بوده و منطق اقتصادی ندارد.

متأسفانه عده ای سودجو با جمع آوری جوجه هایی از این نوع و جوجه کشی و سپس جداسازی جوجه های مختلف تولیدی، جوجه های قهوه ای رنگ را با عنوان قرمز بوربن وارد بازار کردند که ضرر زیادی به خریداران وارد کرد. پس از بازدید از گله های مادر باید مراقب خرید و سرمایه گذاری از مزارع معتبر و دارای گواهینامه و مراکز خرید و فروش طیور باشید.

 

فروش جوجه بوقلمون بوربون قرمز

فروش جوجه بوقلمون بوربون قرمز از حداقل تعداد که 200 قطعه است شروع می‌شود گله می‌تواند طبق درخواست شما نر و ماده یا تک جنسیتی باشد. ما جوجه یک‌روزه‌ای که در دستگاه خشک‌شده و باکیفیت بالاست به شما تحویل می‌دهیم و سلامت آن را تضمین می‌کنیم ضمانت جوجه تا درب سالن پرورش ما است تمامی مسائل پیش‌آمده اعم از وقایع طبیعی، تصادفات و غیره بر عهده خود مشتری عزیز هست. فروش جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه را به‌صورت مستقیم و بدون وجود واسطه انجام می‌شود.

 

 

 

قیمت جوجه بوقلمون بوربون

قیمت جوجه بوقلمون بوربون به‌روز تعیین می‌شود و هزینه‌های اولیه و جانبی در نظر گرفته می‌شود و نوسان قیمت تخم بوقلمون و مولد تأثیر بسیاری در قیمت جوجه نیز دارد. در این نژاد انجمن صنفی و اتحادیه بوقلمون‌داران دخالت 50 درصدی در تعیین قیمت روز دارند زیرا به دلیل نوسانات شدید خوراک و نبود ذرت و سویا به قیمت مناسب در دسترس بوقلمون‌داران تعیین نهایی قیمت روز جوجه را بر عهده خود مزرعه‌دار می‌گذارند.

 

سخن آخر

با افزایش قیمت خوراک و در نتیجه افزایش قیمت بوقلمون در ایران، تبلیغ بوقلمون بوربون تا زمانی که بازار راه اندازی نشود، از نظر اقتصادی امکان پذیر نیست و باید به انواع دیگر بوقلمون ها و استفاده از آن ها دقت شود. بنابراین با استفاده از زمان و سرمایه خود نه تنها خستگی تولید را رها می کنید، بلکه با بازگرداندن سود و افزایش پول گام موثری برای اقتصاد و کشور خود بردارید.

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://ariamontakhab com/product/جوجه-بوقلمون-بوربون-سه-ماهه/
  • قیمت بوقلمون محلی در دیوار

2 دیدگاه برای فروش جوجه بوقلمون بوربون سه ماهه

  1. احمد

    ممنون از شما خیلی زحمت کشیدید

    (5/5)
    • پشتیبانی سایت

      خواهش میکنم وظیفه س

  2. شیما

    عالی بود تحویل به موقع
    ممنون از شما

    (5/5)
دیدگاه خود را بنویسید
لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =

ایکون