Search
Search

نکاتی مهم در خرید و فروش طیور

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

نکاتی مهم در خرید و فروش طیور

نکاتی مهم در خرید و فروش طیور

آیا شما در حال بررسی کسب و کار برای خرید و فروش طیور خود هستید؟ زمان فروش محصول بسیار مهم است، باید ایده عالی برای در نظر گرفتن تمام زوایای مختلف و تدارکات از قبل وجود داشته باشد. علاوه بر اینکه باید محصول خود را در نظر بگیرید، راه اندازی کسب و کار نیز نیاز به توجه دقیق دارد.

چرا باید فروش طیور را در نظر بگیرید؟

  1. هزینه های نگه داشتن جوجه
    فروش جوجه ها یک راه خوب برگشت سرمایه برای کمک به جبران هزینه های تولید می باشد. اگر فضای زیادی در دسترس دارید، شما می توانید کسب و کار کوچک و سودآور را افزایش دهید.
  2. پرندگان مازاد در مزرعه
    حتی اگر شما آمادگی ورود به کسب و کار فروش ندارید، ممکن است نیاز به خلاص شدن پرندگان اضافی در سالن پرورشی داشته باشید. با این حال، هنگام فروش پرندگان مازاد در پایان سال تولید، خوب است بدانید که چگونه پرندگان خود را با بهترین قیمت به فروش برسانید.

نکات مهم  برای خرید جوجه گوشتی

نکات مهم برای خرید جوجه گوشتی

هنگام خرید جوجه گوشتی به تحرک و شاداب بودن جوجه ها توجه زیادی داشته باشید چرا که این مورد گویای وضعیت سالم جوجه ها می باشد.

تحرک و شادابی زیاد جوجه ها

از فروشنده معتبر خریداری کنید و مطمئن شوید و تجربه کامل در این زمینه داشته باشد.

خرید از پرورش دهندگان کم تجربه و بازاری هایی که فقط هدف خرید و فروش جوجه ها را دارند به ضرر شما می باشد پس توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد.

قصد فروش چه نوع جوجه یا مرغ دارید؟

هنگام شروع کار، فکر خوبی است که روی یک منطقه تمرکز کنید و به جای پریدن روی هرچیزی در ابتدا، نژاد موردنظر خود را انتخاب کنید و طی یک فرایند ساده به گزینه های مختلف جوجه یا مرغ مراجعه نمایید و باتوجه به بهترین نژاد قابل رشد در منطقه کار خود را شروع نمایید.

  1. جوجه ها
    فروش جوجه، ساده­ترین راه برای شروع کسب و کار می باشد. در حالیکه جوجه ها با پول کمی به فروش می رسند، آنها نیازی به راه اندازی سالن پرورشی عجیب و غریب ندارند. شما می توانید جوجه های روزمره را در سراسر کشور در شرایط مناسب پخش نمایید.
  2. مرغ پولت
    اصطلاح مرغ پولت یا ‘شروع به کار’ به یک مرغ ماده اشاره می کند که تقریبا بین 16 تا 24 هفته سن دارد و آماده شروع به تخمگذاری می باشد. بزرگترین مسئله ای که با آن مواجه خواهید شد، تلاش می کند تا مقدار مناسب سرمایه را در دوران تخمگذاری جبران نماید.
  3. مرغ تخمگذار
    همیشه بازار برای مرغ های تخمگذار وجود خواهد داشت که شما بیشترین فروش مرغ را بین 6 تا 12 ماهگی دریافت خواهید کرد. با این حال همانطور که از ابتدا مشخص است، بازگشت سرمایه در این پرنده در رابطه با تغذیه و زمان دشوار خواهد بود.
  4. خروس
    ما توصیه نمی کنیم شما به کسب و کار پرورش مرغ به منظور فروش خروس بپردازید، زیرا یک بازار برای فروش کافی نیست.
    اگر شما به پرورش نژادهای نادر بروید، آنها را کمی آسانتر به فروش خواهید رساند.

انتخاب هایی که به فروش می رسد

  1. ارزیابی بالقوه بازار
    قبل از شروع انتخاب نژاد که قصد فروش دارید، به بازار اطراف خود نگاه کنید. مثلا اگر شما در یک منطقه روستایی در حال زندگی هستید که هر کس می خواهد جوجه ها را برای یک چیز پرورش دهد: تخم مرغ یا گوشت. اگر شما شروع به فروش نژادهای زینتی گران و نادر کنید، سخت می توان مشتریانی پیدا کرد که به دنبال لایه های مرغ هستند.
    با نگاهی به مشتریان بالقوه و بازار برای انتخاب نژاد درست، تصمیم­گیری های عاقلانه ای که منجر به کسب و کار موفقیت آمیز خواهد شد، بسیار مهم است.
  2. لایه های تخم مرغ
    اگر شما در یک منطقه­ای زندگی می کنید که بازار اصلی روی تولید تخم مرغ عالی و سن تخمگذار تخم اولیه است، بنابراین شما قادر به تولید یک مرغ تخمگذار هستید. مرغهای پلیموت انتخاب عالی برای این نوع تخم می­باشد.
  3. لایه های تخم مرغ رنگارنگ
    اگر شما در یک منطقه سنتی زندگی می کنید، ممکن است تمایل به تخم مرغ رنگارنگ بیشتر باشد. تولید تخم رنگارنگ از مرغ تخمگذار قطعا می تواند به چالش کشیدن بیشتر برای رسیدن به سود بیشتر را داشته باشد.
  4. نژادهای نادر و در معرض خطر
    جوجه های نادر و در معرض خطر بسیار سرگرم کننده هستند. این نژادهای سخت برای رسیدن به پول بیشتر پرورش می یابند. به این معنی است که شما نیاز به یک بازار از افرادی که مایل به صرف پول زیادی برای یک مرغ نادر یا در معرض خطر هستند.

نکات مهم  برای خرید جوجه بوقلمون و راه کارهایی برای نگهداری آنها

نکات مهم برای خرید جوجه بوقلمون و راه کارهایی برای نگهداری آنها

1-    برای اینکه جوجه ها از دستگاه مادر مصنوعی دور نشوند حتما از گارد استفاده کنید.

– آبخوری ها را جوری تنظیم کنید که فاصله بین آنها بصورت استاندارد و یکی در میان رعایت شده باشد.

3-    روشنایی لازم هنگام تغذیه جوجه بوقلمون ها را به شکلی تنظیم کنید که تغذیه برای آنها دشوار نباشد.

4-    در روز اول مقداری دان جوجه در خارج و اطراف دانخوری بریزید.

5-  در روزهای اول نگهداری جوجه ها مقداری دان پیرامون دانخوری بریزید.

6-     در صورت مشاهده جوجه ای که از گله گوشه گیری کرده و با چشمان بسته جیک جیک میکند مقداری آب به آن داده و تا بهبودی کامل و عادت کردن به شرایط و گله آن را زیر نظر بگیرید.

7-    نکته آخر در نگهداری جوجه ها توجه به تنظیم دما و گرمای محیط می باشد.

راه اندازی سالنهای پرورش مرغ را در نظر بگیریدیکی دیگر از چیزهایی که باید قبل از ورود به کسب و کار مرغ توجه کنید، این است که چگونه می خواهید همه چیز را تنظیم کنید. شما باید مطمئن شوید که فضا و منابع را برای سرمایه گذاری اولیه زمان و پول نیاز دارید.

  1. تنظیمات پرورش دهنده
    قبل از اینکه پرندگان برای فروش آماده شوند، نژادهای مادر این پرندگان نیاز به توجه زیادی دارند. نژادهای مختلف به روشهای پرورشی متفاوت نیاز دارند تا هر نژاد برای جوجه های خالص حفظ شوند. یکی دیگر از هزینه های مهم که شما نیاز به آن دارید، یک انکوباتور خوب است. به منظور گرفتن و فروش جوجه های خود، شما نیاز به یک انکوباتور قابل اعتماد دارید که می تواند به شمارش چندین جوجه در یک زمان بپردازد.
  2. تنظیم برای فروش طیور
    اطمینان حاصل کنید که یک سالن بزرگ برای نگه داشتن چندین نوع جوجه بین هچ و زمان فروش داشته باشید. این نیز یک ایده خوب است که حداقل یک نژاد را داشته باشید تا تمام نیازهای مشتریان یک نژاد را برآورده نمایید.
  3. تنظیم برای فروش پولت
    برای ایجاد یک راه اندازی خوب برای فروش پولت و مرغ، شما باید یک راه اندازی برای هر مرحله از زندگی جوجه به بزرگسالان داشته باشید. اگر شما به سادگی برای فروش پولت که به نقطه ای نرسیده برنامه ریزی کنید، می توانید برخی از گزینه های ساده کوپ را در نظر بگیرید.

چگونه می توان قیمت پرندگان را تعیین نمود

قیمت گذاری پرندگان به طوریکه شما در ازای دریافت پول نیاز به نگه داشتن کسب و کار مرغ خود و مشتریان راضی از خرید دارید کمی پیچیده است. ملاحظات شما هنگام تعیین قیمت باید متناسب با نژاد باشد و همچنین زمان و پول سرمایه گذاری شده نیز در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1402/12/28 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1402/12/28 83,679  ( 0) مشاهده
اردک  1402/12/28 42,250  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1402/12/28 56,541  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1402/12/28 83,226  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1402/12/28 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1402/12/28 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1402/12/28 46,000  ( 0) مشاهده
کبک  1402/12/28 47,083  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1402/12/28 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1402/12/28 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1402/12/28 16,675  ( 0) مشاهده
پولت  1402/12/28 54,825  ( 0) مشاهده
ایکون