Search
Search

پرندگانی برای پرورش در مزارع

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

پرندگانی برای پرورش در مزارع

این ۶نوع پرنده رابرای مزرعه خود درنظربگیرید

مرغ ها اولین انتخاب برای پرورش پرنده، جهت تولید تخم و گوشت آن ها می باشد ولی شما می توانید انواع دیگر پرندگان را نیز پرورش دهید.

گزینه هایی برای انتخاب پرنده های مناسب برای مزرعه شما وجود دارد. هر یک از این انواع نیازها و فواید منحصر به فرد خود را به ارمغان می آورد ، و ممکن است جایی برای همه آنها پیدا کنید و یا بفهمید که تنها یک نوع واقعاً متناسب با سبک زندگی شما خواهد بود.

ممکن است مردم فکر کنند مرغ تنها گزینه تخم مرغ تازه در مزرعه است ، اما این طور نیست.

اکثر گونه های پرندگان تخم گذارند، همه گونه ها به دلیل گوشت آنها با ارزشند ، و برخی دیگر ارزش های ویژه دیگری در تهیه غذای خانگی دارند.

پرندگانی برای پرورش در مزارع

1- جوجه های مرغ

بهترین پرنده شناخته شده جهت پرورش خانگی است. جوجه های مرغ از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا به آسانی نگهداری می شوند و بسیار سودمندند. آن ها بیش از 5 هزار سال است که به صورت خانگی نگه داری می شوند، از زمانی که برای اولین بار در آسیا از یک پرنده وحشی به نام Red junglefowl  اهلی شد.

این پرندگان خاردار هنوز هم در جزایر سراسر اقیانوس آرام جنوبی یافت می شوند.

جذابیت مرغها در جوامع باستان و دنیای مدرن ما تطبیق پذیری باورنکردنی آنها به عنوان حیوان اهلی است.   مرغها همه این کارها را می کنند: آنها تخم مرغ های خوشمزه می گذارند ، گوشت تهیه می کنند ، حشرات می خورند ، می توانند پرهای زیبایی به شما بدهند، آنها می توانند حیوانات خانگی خوبی باشند ، به شما کود ارگانیک می دهند و آنها را ارزان و آسان نگه می دارند.

مرغ بالغ در هفته چهار تا شش تخم می گذارد ، این بدان معناست که سه یا چهار مرغ به اندازه کافی برای نگهداری از خانواده کافی است. برای خوابیدن به خروس احتیاج ندارند. پرورش یافته برای گوشت ، مرغ می تواند چندین روز خانواده را تغذیه کند و گوشت ناهار ، سالاد و سوپ را تهیه کند. جوجه ها به هر پرنده حدود 4 فوت مربع احتیاج دارند و یک ریز اندام. آنها تقریباً 1/4 پوند خوراک در روز می خورند ، و پرورش گوشت مرغ خود بسیار آسان است. بسیاری از کشاورزان خریدهای خوراک مرغ را مستقیماً با فروش تخم مرغ تازه مزرعه خود تأمین می کنند.

2- غازها

قدیمی ترین پرنده های اهلی ، غازها می توانند مکمل های دوستانه و مفیدی در حیاط مزرعه باشند. آنها کارهای بسیار بیشتری نسبت به گله مرغ ها انجام می دهند ، اما آنها هنوز هم نگهداری آسانی دارند و می توانند سودهای مختلفی را برای شما به ارمغان آورند.

غازها می توانند 20 قاشق غذاخوری 40 تخم مرغ در سال بگذارند ، و یک تخم غاز به اندازه کافی بزرگ است که به خودی خود یک املت کامل ایجاد کند.

غازها به دلیل گوشت تیره خوشمزه خود باارزشند ، و پرهای آنها بالشها و رختخواب های ما را پر می کنند.

این پرندگان بزرگ کاربردهای غیر منتظره ای نیز دارند. آنها برای علفهای هرز چند گیاه پهن برگ استفاده می شوند ، مانند نگه داشتن رشد در اطراف گیاهان مانند توت فرنگی.

آنها همچنین حیوانات محافظ بسیار خوبی هستند  و با صدای بلند به نشانه هر گونه مزاحم یا تغییر رفتار می کنند. در حالی که غازها دارای شهرت پرخاشگری هستند ، اما دست آموزان معمولاً دوست داشتنی و دوستانه هستند.

غازها به فضای بیشتری نیاز دارند ، حدود 10 فوت مربع برای هر پرنده. آنها برای بلعیدن مواد غذایی خود به آب دسترسی دارند ، اما برای حمام کردن آنها نیازی به حوضچه کامل ندارید. تا زمانی که آب به اندازه کافی عمیق باشد که آنها بتوانند منقار خود را غوطه ور کنند ، باید خوب باشند و غازها در تابستان در مرتع نگهداری شوند. در صورت وجود هر نوع دانه کمی به چرای خود احتیاج دارید.

3- اردک ها

اردک ها هزاران سال در مزارع پرورش داده شده اند و اردک های وحشی شکار شده و تخم های آنها حتی قبل از آن خورده می شود.

انواع مختلفی از اردک ها در اهلی کردن نسبت به آنچه حدس می زنید وجود دارد.

انواع قائم و لاغر وجود دارد که به دوندگان معروف هستند، انواع بی نظیر گوشتی و همچنین نژادهای شناگر.

هر نوع نیازهای خاص خود را دارد ، اما مانند غازها برای خوشبختی نیازی به حوضچه ندارند. اردک ها از آب برای استحمام و خوردن استفاده می کنند.

اردکها به هر پرنده تقریباً به 4 فوت مربع احتیاج دارند.

غازها و اردکها برخلاف مرغها روی زمین می خوابند.  اردک های بزرگسالان روزانه 1/4 پوند خوراک می خورند ، و عاشق رفتارهای ویژه ای هستند. اردک ها همه گیاهان خوش خوارکی هستند و به اندازه کاهو ، گوجه فرنگی و نان از کباب ها ، مارمولک ها و موش ها لذت می برند.

نکته ای که باید در مورد اردک ها به ویژه نژادهایی مانند مالارد و پکینز به خاطر بسپارید این است که آنها بسیار کثیف تر از سایر مرغ ها هستند. Waterfowl ذاتاً کثیف است ، زیرا بخشی از زندگی روزانه آنها شامل آب پاشیدن آب است که مساحتی را که در آن نگهداری می شود را پوشش می دهد و اگر گل و لای در هر جایی از مزرعه شما وجود داشته باشد تضمین می شود که آن را پیدا کنند و در آن بازی کنند.

4- بلدرچین ها

پرنده دیگری که معمولاً رفتار آن در لبه اهلی کردن است ، بلدرچین است.

بلدرچین تقریباً شبیه به قرقاول ها است ، نوع دیگری از مرغداری که ممکن است در خانه جدید امروزی پیدا کند.

قرقاول ها اغلب بزرگتر هستند ، و معمولاً لک های درخشان و صداهای بلندتر دارند.

بلدرچین پرندگان بزرگی است که می توانند در یک مزرعه کوچک نگهداری شوند زیرا خود آنها کمرنگ هستند و به هر پرنده در یک پناهگاه فقط نیاز به 1 فوت مربع دارند.

آنها نیاز به خوابیدن در بلندی ندارند و به جعبه های لانه سازی احتیاج نداشته ، و ترجیح می دهند تخم هایشان را در گوشه های خصوصی قرار دهند. از نظر طبیعت ، آنها دوست دارند مکان های زیادی برای پنهان کردن خود داشته باشند.

بلدرچین به طور میانگین بیش از 200 تخم در یک سال دارد.

این تخم ها ریز و درشت هستند و یک ظرافت محسوب می شوند. گوشت بلدرچین نیز دارای قیمتی است ، اما این نژاد در هر پرنده بازده بسیار کمی دارد. آنها بسیار فعال هستند و باید در اجرا سرگرم شوند و یا در محدوده آزاد مجاز باشند. این همچنین باعث می شود آنها برای تماشای علوفه و بازی بسیار سرگرم کننده باشند ، و بلدرچین بالغ فقط روزانه 15 گرم خوراک بخورد.

5- بوقلمون ها

برای اولین بار در حدود 2000 سال پیش اهلی ، بوقلمون ها از مکزیک و آمریکای مرکزی سرچشمه گرفته اند. بوقلمون ها در درجه اول به دلیل گوشت آنها پرورش می یابد اما به عنوان حیوانات اهلی رایج تر می شود.

در حالی که شما احتمالاً از سنت شکرگذاری با گوشت بوقلمون آشنا هستید ، این پرندگان نیز هفته ای دو یا سه تخم تخمگذار می گذارند که درست مثل تخم مرغ می توان آنها را خرد کرد یا سرخ کرد.

وزن هر کدام حدود 20 پوند ، بوقلمون های بالغ نیز می توانند از گله پرندگان کوچکتر محافظت کنند. آنها کاملاً کنجکاو هستند ، که ممکن است به بی ترس بودن از مردم منجر شود.

آریا منتخب پارسیان

شركت آريا منتخب پارسيان با بیش از ۱۰سال سابقه در زمینه پرورش طیور،به ویژه شترمرغ ، بوقلمون افتخار دارد به لطف پروردگار قدمی در راستای پیشرفت کشور عزیزمان ایران داشته باشد. این شرکت درزمینه تولید و فروش کلیه فرآورده های به دست آمده از شترمرغ و بوقلمون و مرغ بومی آماده خدمتگذاری می باشد.

کانال تلگرام ما : اریا منتخب پارسیان 

تماس با پشتیبانی فروش

09123968671

09121986651

09131007689

09131005836

مشاوره رایگان پرورش

فروش جوجه شترمرغ

فروش جوجه بوقلمون

فروش جوجه مرغ بومی گلپایگانی

فروش جوجه اردک پکنی

فروش جوجه کبک

فروش جوجه بلدرچین

فروش تخم مرغ

 

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/1/27 25,125  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/1/27 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/1/27 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/1/27 55,097  ( -32) مشاهده
مرغ کشتار  1403/1/27 82,323  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1403/1/27 31,750  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/1/27 15,250  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1403/1/27 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/1/27 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/1/27 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/1/27 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/1/27 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/1/27 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون