Search
Search

فروش جوجه بلدرچین

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

فروش جوجه بلدرچین

فروش جوجه بلدرچین
فروش جوجه بلدرچین

انواع جوجه بلدرچین موجود در بازارزیستگاه و رژیم غذایی بلدرچین مولدبلدرچین ها پرندگان بسیار کوچکی از گونه های قرقاول و کبک هستند. جوجه بلدرچین ها شکل بدنی مشخصی دارند و می توان بدنی کوچک و بال‌های بلند  و نوک تیز را در آن ها دید. حدود 20 گونه مختلف بلدرچین در سراسر جهان یافت می شود و شما می توانید تا 70 بلدرچین اهلی را به عنوان پرنده خانگی در منزل نگهداری کنید.

 

تاریخچه پرورش بلدرچین در ایران

در دهه 1370 جوجه بلدرچین یک روزه از ژاپن به ایران وارد شد و سپس برای حفظ نژاد بلدرچین ژاپنی در ایران تعداد زیادی گله پرورش بلدرچین تولید و برای ادامه نسل جوجه ریزی شدند.

از دهه 1370 تا اواخر دهه 1380، کمبود گله، ناخالصی نژادهای بلدرچین و جفت گیری نامناسب در گله ها منجر به کاهش عملکرد تخمگذاری و وزن بلدرچین ها شد.

در اواخر دهه 1380 یکی از پژوهشکده های طیور وابسته به جهاد کشاورزی اقدام به پرورش بلدرچین ژاپنی کرد و از طریق پرورش و انتخاب جوجه ها وزن آن ها را افزایش و ضریب تبدیل را کاهش دادند. همچنین ظرفیت تولید تخم در این پرندگان تخمگذار افزایش یافته و در نتیجه گله های مادری جوجه کشی امروز در کشور بهبود پیدا کرد.

 

مشخصات کلی جوجه بلدرچین

پرهای جوجه بلدرچین راه راه و براق به رنگ های آبی، سیاه، قهوه ای، کرم یا سفید است.

رنگ ها و محل قرارگیری پرها طرحی فلس مانند دارد.

پاهای قوی و بلند قهوه ای رنگ را می توان در بلدرچین ها دید.

رنگ پایین تنه گرم و نارنجی روشن است.

منقار آنها کوتاه، منحنی، ضخیم و سیاه دیده می شود.

بلدرچین فقط می تواند به 4.5 تا 7.8 اینچ برسد.

وزن آنها از 70 تا 139 گرم است.

طول بال های آن می تواند از 32 تا 35 سانتی متر برسد.

اگرچه آنها بال های بلند و نوک تیز دارند، اما می توانند مسافت های کوتاهی را پرواز کنند.

گونه های مختلف بلدرچین می توانند از نظر رنگ، اندازه و تناسب با محیط بسیار متفاوت باشند.

برخی از گونه های  خاص بلدرچین در بالای سر خود یک گره یا پره شبیه یک قطره اشک دارند.

 

زیستگاه و رژیم غذایی بلدرچین مولد

زیستگاه و رژیم غذایی بلدرچین مولد

بلدرچین ها در جنگل ها، زمین های کشاورزی و فضاهای باز پوشیده از درختچه هایی مانند علفزارها و زمین های کشاورزی زندگی می کنند. منشاء آنها از آمریکای شمالی است، اما در کشورهای دیگر مانند ایران نیز یافت می شود.

جوجه بلدرچین ها بیشتر روی زمین زندگی می کنند و اکثرا دوست دارند تمام عمر خود را در یک منطقه باشند. این نوع پرنده همه چیزخوار است، اگرچه 95 درصد رژیم غذایی آنها از مواد گیاهی تشکیل شد. آنها عمدتاً انواع توت ها و دانه های علف  را می خورند، اما بسته به محل زندگی خود از برگ، ریشه، کرم و برخی حشرات مانند ملخ نیز تغذیه می کنند.

بسته به گونه، بلدرچین در روز یا شب فعال است. گروهی از جوجه بلدرچین ها پرهای خود را گردگیری می کنند تا از آفات محافظت کنند. بلدرچین‌ها با این که به تنهایی هم قادر به زندگی هستند؛ اما می توانند با همدیگر جفت گیری هم کنند.

 

پرورش جوجه بلدرچین مولد

بهترین لانه  برای جوجه بلدرچین مولد در مناطق باز مانند مزارع ذرت و علف های خشن و همچنین مزارع گندم است. این پرندگان از 2 ماهگی شروع به جفت گیری می کنند و حدود 1 تا 12 تخم رنگارنگ می گذارند.
جوجه بلدرچین در کمتر از یک ماه از تخم خارج می شود. در اکثر گونه های بلدرچین، جوجه ها به خوبی رشد می کنند و می توانند لانه را ترک کرده و والدین خود را در مدت کوتاهی پس از جوجه ریزی دنبال کنند. جوجه ها در عرض 2 ماه به بلوغ می رسند و سپس آماده جفت گیری می شوند. بلدرچین در طبیعت3 تا 5 سال زندگی می کند.

 

 دان و تغذیه جوجه بلدرچین یکروزه

خوراک مصرفی جوجه های یک روزه مانند سایر طیور است، اما در آن زمان این خوراک به چهار نوع تقسیم می شود:

1- دان آغازین

2- پس دان

3- میان دان

4- پایان دان

هر یک از انواع خوراک ذکر شده در بالا حدود 10 روز تا حدود 40 روز برای جوجه یکروزه که مدت زمان پرورش است قابل استفاده است.

خوراک بلدرچین شامل محصولاتی مانند ذرت، سویا، گندم، مکمل ها و کنسانتره های معدنی و ویتامینی است و میزان این محصولات در سنین مختلف بسته به نیاز تغذیه ای بلدرچین در سنین مختلف متفاوت است.

 

انواع جوجه بلدرچین موجود در بازار

انواع جوجه بلدرچین موجود در بازار

انواع موجود جوجه بلدرچین در بازار که از طریق مراکز خرید و فروش طیور قابل سفارش هستند عبارتند از:

  • جوجه بلدرچین یکروزه مولد

یکی از مواردی که در پرورش جوجه بلدرچین باید به آن توجه کرد، موقعیت مکانی و دانش و مهارت در این زمینه است. جوجه ها بسیار حساس هستند و برای رشد نیاز به مراقبت دارند.

اگر قصد خرید و پرورش جوجه بلدرچین یک روزه را دارید به شما توصیه می کنم برای کسب مهارت کافی یک بار این کار را انجام دهید. سالن پرورش یک جوجه بلدرچین یک روزه در تولید مثل آن بسیار مهم است. همچنین محل و شرایط سالن ها بسیار در پیشرفت این کار اهمیت دارد. تامین هوا، تهویه، گرما و سرما، کاهش استرس جوجه و تغذیه مناسب از دیگر نکات مهم در پرورش و خرید جوجه بلدرچین یک روزه است.

  • بلدرچین مولد تخمگذار

بلدرچین یکی از پرندگانی است که تخم های آن به دلیل ویژگی های منحصر به فردش در کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این پرنده در عرض 50 روز تا 2 ماه به بلوغ کامل می رسد و قادر به تخم گذاری است که می توان از آن به عنوان پرورش بلدرچین استفاده کرد.

اگر قصد پرورش بلدرچین را دارید حتماً از قفس های مکانیزه استفاده کنید. در نهایت می توانید با جمع آوری و فروش تخم بلدرچین درآمد کسب کنید.

در پرورش بلدرچین با ایجاد مزرعه پرورش و به دست آوردن تخم بلدرچین می توان بلدرچین های نر و ماده را به راحتی با هم ترکیب کرد. به این ترتیب اگر آموزش های لازم را ببینید می توانید به زودی اقدام به جوجه ریزی کنید. شما حتی می توانید تخمک های بارور شده را بفروشید و از این طریق درآمد کسب کنید.

اگر قصد پرورش بلدرچین های تخمگذار را دارید، خرید بلدرچین های نیمه بالغ گزینه مناسبی برای شروع نیست؛ زیرا بلدرچین های تخمگذار باید بذر تخمگذار خاصی دریافت کنند و برای حداکثر اثربخشی برنامه درمانی خاصی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است شروع به پرورش بلدرچین یک روزه و مولد کرد.

نگهداری بلدرچین

بلدرچین به عنوان طیور یا پرندگان تجاری در برخی از نقاط جهان برای گوشت و تخم مرغ نگهداری می شوند. رایج ترین شرکت هایی که می توان ذخیره و توسعه داد شرکت های ژاپنی هستند.

این پرنده کوچکترین پرنده مزرعه است که تنها 100 گرم وزن دارد. در مجموع، سالانه حدود 1.4 میلیارد جوجه در سراسر جهان پرورش داده می شود. پرورش بی‌رویه بلدرچین در مکان هایی که ایزوله خوبی ندارند و در محیط های کوچک تعداد زیادی نگهداری می شود غیرقانونی اعلام شد.
بلدرچین در حدود 7 هفته تخم می گذارد و در 8 ماهگی آماده ذبح است.

بلدرچین های پرورش یافته برای گوشت در 5 هفتگی ذبح می شوند. پرورش دهندگان بلدرچین باید از سلامت جسمی، روانی و طبیعی بلدرچین هایی که نگهداری می کنند، اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به ذبح و عرضه به بازار شوند.

سخن آخر

برای خرید جوجه بلدرچین مولد تخم گذار و یک روزه کافی است کمی در این مورد تحقیق کنید و جوجه بلدرچین ها را از پرورش دهندگان معتبر که اصول کار را رعایت می کنند خرید کنید. برای خرید تخم بارور شده، بلدرچین یک روزه یا تخم گذار می توانید با کارشناسان سایت های معتبر در این زمینه تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با آن ها و پرسیدن سوال های خودتان در صورت رضایت از سرویس دهی این مراکز بلدرچین های خود را سفارش دهید.

لینک های مفید دیگر:

فروشه جوجه بلدرچین

فروش جوجه بلدرچین 15 روزه

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1402/12/28 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1402/12/28 83,679  ( 0) مشاهده
اردک  1402/12/28 42,250  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1402/12/28 56,541  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1402/12/28 83,226  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1402/12/28 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1402/12/28 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1402/12/28 46,000  ( 0) مشاهده
کبک  1402/12/28 47,083  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1402/12/28 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1402/12/28 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1402/12/28 16,675  ( 0) مشاهده
پولت  1402/12/28 54,825  ( 0) مشاهده
ایکون