Search

آریا منتخب پارسیان

با افتخار اولین عرضه کننده دام و طیور در کشور

۱۰ نکته مهم در مراقبت از گل های بهاری

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

۱۰ نکته مهم در مراقبت از گل های بهاری

گل‌های بهاری مانند هر گل دیگری، نیاز به مراقبت در فصل بهار دارند. برای این گه شما بتوانید در فصل بهار از گل‌های بهاری مراقبت کنید، باید یکسری نکات را رعایت نمایید. مسلماً رعایت کردن نکات مراقبت از این گل‌ها، می‌تواند در رشد بهتر آن‌ها نیز تاثیرگذار باشد. ما در این مقاله قصد داریم ۱۰ نکته مهم در مراقبت از گل‌های بهاری که شما بذر گل را برای آن‌ها کاشته‌اید، در اختیارتان قرار دهیم. پس خواهشمندیم در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

نکته مهم در مراقبت از گل های بهاری ۱۰ نکته مهم در مراقبت از گل های بهاری

تمیز کردن برگ‌ها برای مراقبت از گل‌های بهاری

یکی از نکات مهم در مراقبت از گل‌های بهاری، این است که شما این گل‌ها را به خوبی تمیز کنید. گل و گیاهان نیز می‌توانند مانند وسایل دیگر، گرد و غبار بگیرند و بنابراین تمیز کردن آن‌ها لازم است. این موضوع را بدانید که اگر گرد و غبار روی گل و گیاهان بنشیند، باعث می‌شود که رطوبت، نور و هوا به آن‌ها نرسد. اگر شما گل‌های خود را تمیز کنید، باعث می‌شود که آن‌ها شاداب‌تر و سرزنده‌تر شوند و همینطور سلامت آن‌ها نیز افزایش پیدا کند. برای این که بتوانید برگ گل‌ها را تمیز کنید، می‌توانید گل‌ها را در یک فضای باز ببرید و از طریق اسپری آب، آن‌ها را تمیز کنید.

ممکن است شما فضای باز مناسبی برای انتقال دادن گیاهان نداشته باشید و بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که این کار را در حمام خانه خود انجام دهید. اگر گلدان‌های خیلی بزرگی دارید و امکان حمل آن‌ها توسط خودتان وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از دستمال مرطوب برگ‌های آن‌ها را تمیز کنید و آلودگی‌ها را از روی آن‌ها پاک کنید. از جمله نکاتی که باید رعایت کنید، این است که برای تمیز کردن برگ گل‌ها از وکس یا پولیش‌های برگ استفاده نکنید؛ زیرا این گونه محصولات می‌توانند باعث آسیب رساندن به گل‌های شما شوند. برای این که بدانید از چه ماده‌ای می‌توانید برای تمیز کردن گل‌ها استفاده کنید، می‌توانید تحقیقات لازم را در این زمینه بکنید و قبل از استفاده از ماده مورد نظر، روی یکی از برگ گل‌ها آن را امتحان کنید و اگر مشکلی به وجود نیامد، سایر برگ‌ها را نیز با آن تمیز کنید.

تعویض گلدان برای نگهداری از گل‌های بهاری

فصل بهار یکی از مناسب‌ترین فصل‌ها برای تعویض گلدان است و اگر شما این کار را انجام دهید، باعث می‌شود که گیاه برای ریشه زدن و همینطور رشد بهتر و بیشتر تحریک شود. اما توجه داشته باشید که لازم نیست همه گیاهان یا گل‌های خود را تعویض کنید؛ زیرا برخی از گل‌ها دوست ندارند تعویض شوند و بنابراین مدت زمانی طول می‌کشد تا آماده تعویض شوند. اگر گل یا گیاه شما رشد بسیاری داشته است، به حدی که ریشه‌های آن از گلدان بیرون زده است، باید به فکر تعویض آن بیفتید. برای این کار می‌توانید از یک گلدان بزرگ‌تر استفاده کنید.

تاثیر هرس کردن گیاه بر مراقبت از آن

یکی از اقداماتی که شما عزیزان می‌توانید برای نگهداری از گل‌های بهاری خود انجام دهید، این است که به هرس کردن آن‌ها بپردازید. هرس کردن گیاه به چه معناست؟ هرس کردن گل یا گیاه به این معناست که شما باید قسمت‌هایی از گیاه را که به درد نمی‌خورند، مانند قسمت‌های پژمرده، شاخه‌های اضافی، بخش‌های قهوه‌ای رنگ گیاه و غیره را از آن جدا کنید. در فصل بهار گل‌های بهاری باید از آب و هوای این فصل به بهترین شکل لذت ببرند و آب و هوای مطلوب این فصل، می‌تواند بر رشد خیلی خوب گل‌های بهاری تاثیر مثبتی بگذارد.

به همین خاطر هرس کردن یکی از مواردی است که باعث رشد بهتر گیاهان و گل‌های بهاری می‌شود. هرس کردن گل‌های بهاری، می‌تواند از طریق ابزارهای مختلفی انجام شود؛ مانند اره مخصوص باغبانی و قیچی‌های هرس‌. اگر در زمینه هرس کردن گیاه تخصصی ندارید، توصیه می‌کنیم از فردی که در این زمینه مهارت دارد، کمک بگیرید.

تاثیر هرس کردن گیاه بر مراقبت از آن

۱۰ نکته کلیدی برای مراقبت از گل‌های بهاری

ما در این قسمت قصد داریم ۱۰ نکته کلیدی را در مراقبت از گل‌های بهاری به شما عزیزان آموزش دهیم. این نکات عبارتند از:

● به گل‌های بهاری خود آب سرد ندهید؛ زیرا آب سرد باعث می‌شود که به ریشه‌های گیاه آسیب رسانده شود. بنابراین برای آبیاری گل خود، می‌توانید از آب ولرم استفاده کنید.

● برای این که بتوانید عمر گل‌های خود را طولانی‌تر کنید، می‌توانید در آب مورد استفاده برای آبیاری گیاه، کمی سرکه طبیعی بریزید.

● تمیز کردن برگ‌های گیاهان به صورت هفتگی، با استفاده از دستمال نمدار نیز برای مراقبت از آن‌ها توصیه می‌شود و به این شکل آن‌ها می‌توانند تنفس راحتی داشته باشند.

● اگر می‌خواهید از گل‌های بهاری چیده شده خود مراقبت کنید و آن‌ها را تازه نگه دارید، می‌توانید ساقه آن‌ها را در یک روزنامه قدیمی خیس بپیچانید و سپس در یخچال نگهداری کنید.

● یکی از راه حل‌هایی که شما می‌توانید عمر گل‌های خود را زیادتر کنید، این است که در ته گلدان خود سکه‌ای مسی قرار دهید و همینطور یک قرص آسپرین را نیز، در آب گلدان حل کنید.

● نکته دیگر این است که به طور معمول پس از گذشت چند روز، آب گلدان بوی بدی از خود پخش می‌کند و شما می‌توانید یک تکه زغال را در آب آن بیندازید تا بوی بد از بین برود.

● اگر با گل‌ها مهربان باشید و از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید، عمر گل‌ها زیاد می‌شود و توجه کنید که هنگام دسته کردن گل‌ها، آن‌ها را محکم به یکدیگر نپیچید؛ زیرا این عمل باعث می‌شود که عمر گل کوتاه‌تر شود.

● اگر برای گل‌های خود از کودهایی استفاده می‌کنید که تولید آن‌ها از فضولات پرندگان بوده است، باید قبل از استفاده از آن‌ها، از قارچ کش‌ها برای ضدعفونی کردنشان استفاده کنید.

● اگر ترک کوچکی روی گلدان شما وجود دارد‌، می‌توانید ترک را با استفاده از کمی موم شمع بپوشانید.

● توجه داشته باشید که گل‌ها نباید در کنار میوه‌ها قرار بگیرند؛ زیرا میوه‌ها گازی به نام اتیلن پخش می‌کنند که این گاز باعث می‌شود گل‌ها زودتر پژمرده شوند. همینطور لازم به ذکر است که گل‌های پژمرده نیز، همین گاز را از خود تولید می‌کنند و بنابراین آن‌ها را نیز نباید کنار سایر گل‌ها بگذارید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطمینان بیشتر در مورد رشد بهتر گل‌های بهاری، تمام این موارد را انجام دهید تا نتیجه رعایت آن‌ها را دریافت کنید.

۱۰ نکته کلیدی برای مراقبت از گل_های بهار

سخن پایانی

مراقبت از گل‌های بهاری برای رشد و نمو آن‌ها، امری ضروری است و ما در این مقاله ۱۰ نکته مهم در مراقبت از گل‌های بهاری را به شما عزیزان ارائه کردیم. اگر قصد خرید بذر را دارید و می‌خواهید انواع مختلفی از گل‌ها و گیاهان بهاری را بکارید، فروشگاه دشت سبز در خدمت شما عزیزان می‌باشد. این فروشگاه انواع مختلفی از بذر گل را در اختیار دارد و شما هر بذری را که بخواهید، می‌توانید از این فروشگاه سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/2/25 24,500  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/2/26 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/2/26 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/2/22 56,608  ( 366) مشاهده
مرغ کشتار  1403/2/26 82,323  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1403/2/25 29,000  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/2/25 17,000  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1403/2/26 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/2/26 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/2/26 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/2/26 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/2/26 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/2/26 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون