Search

آریا منتخب پارسیان

با افتخار اولین عرضه کننده دام و طیور در کشور

راهنمایی سامانه سماصط samasat.ir + ورود و ثبت نام در سایت جوجه ریزی

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

به علت پیشرفت فناوری‌های جدید، بسیاری از ادارات و وزارت‌خانه‌ها به منظور انجام امور متنوع و مدیریت نهادهای تحت نظر خود وب‌سایت‌های مختلفی راه‌اندازی کرده‌اند. این وب‌سایت‌ها به عموم مردم دسترسی داده می‌شوند تا برای انجام امور مختلف خود از این سامانه‌ها استفاده کنند. سامانه “سماصط” یکی از سیستم‌های مهم در حوزه جهاد کشاورزی است که برای مدیریت و بررسی فعالیت‌های نهادهای تابعه آن ایجاد شده است. اگرچه در حال حاضر جهاد کشاورزی بسیاری از وب‌سایت‌های مرتبط راه‌اندازی کرده است، اما “سماصط” به عنوان یکی از مهم‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود.

راهنمایی سامانه سماصط samasat

سامانه “سماصط” برای مدیریت امور مرتبط با طیور و پرندگان ایجاد شده است، و مرغداران ملزم به ثبت تمامی اطلاعات مرتبط با مرغداری‌های خود در این سامانه هستند، سپس این اطلاعات به وزارت جهاد کشاورزی ارائه می‌شود. با این اطلاعات در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته، این نهاد قادر به برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مدیریت این صنعت خواهد بود. بنابراین، ضروری است که مرغداران و افراد دیگر با نحوه استفاده از سامانه “سماصط” آشنا شوند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

 

معرفی سامانه سماصط (تضمین تامین نهاده‌های دامی برای صنعت پرورش مرغ)

در سال‌های اخیر، صنعت تولید مرغ با مشکلاتی روبرو شده است که منجر به نوسانات قیمتی قابل توجهی در بازار شده است. در برخی مواقع، مرغ و تخم مرغ به کمبود می‌افتند، و این وضعیت برای تولیدکنندگان مرغ چالش‌های زیادی ایجاد کرده است. یکی از مشکلات اساسی که مرغداران با آن روبه‌رو می‌شوند، تأمین نهاده‌های دامی برای طیور می‌باشد. به منظور حل این مشکل و مدیریت بهتر آن، وزارت جهاد کشاورزی سامانه‌ای به نام “سماصط” را با آدرس اینترنتی “samasat.ir” ایجاد نموده است. این سامانه نه تنها نهاده‌های دامی و طیور را تأمین می‌کند، بلکه تولید مرغ در کشور را نیز کنترل می‌نماید.

سماصط به منظور بهبود مدیریت صنعت تولید مرغ به صورت اختصاصی ایجاد شده است. بنابراین، تمامی مرغداران موظف هستند تا مرغ و طیور خود را در این سامانه ثبت نمایند. این ثبت‌نام شامل جزئیات کاملی از پرورش جوجه‌ها از آغاز تا رشد کامل مرغ‌ها می‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی نیز با ثبت اطلاعات در سامانه سماصط، می‌تواند به صورت دقیق میزان تولید مرغ در کشور را پیگیری نماید. همچنین، تمامی مرغداران باید اطلاعات مرغ‌های خود را از لحظه جوجه‌ریزی تا رشد آن‌ها به مدت ۴۲ روز در این سامانه ثبت کنند. در غیر این صورت، وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند برنامه‌ریزی دقیقی برای تأمین نهاده‌های دامی و طیور انجام دهد. این موضوع می‌تواند به مشکلات در تأمین مرغ در بازار و تنظیم قیمت‌ها منجر شود.

ورود به سامانه سماصط

سامانه سماصط به‌صورت اختصاصی برای صنعت پرورش مرغ و ماکیان طراحی و راه‌اندازی شده است. مرغداران برای بهره‌برداری از این سامانه باید به وب‌سایت “samasat.ir” مراجعه نمایند. ثبت نام در سامانه سماصط اجباری است و تنها با ایجاد یک حساب کاربری در این سامانه امکان استفاده از امکانات آن فراهم می‌شود. بنابراین، تمامی کاربران باید در این سامانه حساب کاربری شخصی را ایجاد کنند.

برای ورود به وب‌سایت سماصط، ابتدا به منظور دسترسی به این سامانه، از مرورگرهای مختلف به آدرس “samasat.ir” مراجعه کنید.

ورود به سامانه سماصط

 

پس از ورود به سایت سماصط، شما باید اطلاعات مربوط به نام کاربری و گذرواژه خود را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. همچنین، کد امنیتی مشخص شده را در جعبه مخصوص آن وارد نمایید. با کلیک بر روی گزینه “ورود به سامانه”، وارد پنل کاربری خود در سامانه سماصط می‌شوید. در صورتی که اطلاعات ورودی صحیح باشند، به سادگی وارد سامانه سماصط خواهید شد. در غیر این صورت ممکن است با مشکل مواجه شوید، بنابراین در چنین مواقعی می‌توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس بگیرید تا مشکلاتتان را حل کنند.

ورود به سامانه سماصط samasat

 

راهنمای ثبت نام در سامانه سماصط

برای استفاده از سامانه سماصط، تمام کاربران باید یک حساب کاربری داشته باشند. این حساب کاربری به آن‌ها امکان ورود به سامانه و استفاده از خدمات آن را می‌دهد. در ادامه، مراحل ثبت نام در سامانه سماصط را به شما توضیح می‌دهیم:

وب‌سایت مربوطه را باز کنید: برای شروع، به وب‌سایت رسمی سامانه سماصط به آدرس “samasat.ir” مراجعه کنید.

ایجاد حساب کاربری: در صفحه اصلی وب‌سایت، گزینه “ثبت نام در سامانه” را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سماصط

در صفحه جدیدی که باز شده است، یک فرم مشاهده می‌شود که شما باید تمامی اطلاعات مورد نیاز را در آن پر کنید. این اطلاعات معمولاً اطلاعات شخصی شما هستند. در انتها، کد امنیتی موجود را وارد کرده و گزینه “ثبت نام” را انتخاب نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سماصط

 

اطلاعات شما در حال حاضر در سیستم ثبت میشود، که در آینده با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانید به سامانه سماصط (samasat.ir) وارد شوید.

راهنمای ثبت واحد در سامانه سماصط samasat.ir

مرغدارانی که قصد پرورش مرغ‌های تخم‌گذار، مرغ‌های گوشتی یا سایر ماکیان را دارند، ابتدا باید میزان تولید خود را در سامانه “سماصط” مشخص نمایند. با ورود به سامانه سماصط، می‌توانید به اطلاعات دقیقتری دست پیدا کنید. در این سامانه، می‌توانید مجوزهای ضروری برای پرورش مرغ‌ها را دریافت کنید و از راهنمایی‌های موجود در سایت سماصط بهره‌برداری نمایید. برای ثبت واحد در سامانه سماصط، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا به آدرس اینترنتی samasat.ir در مرورگر خود جستجو کنید و وارد صفحه اصلی سایت شوید.

2. سپس با استفاده از شناسه کاربری و کلمه عبور خود وارد پنل کاربری خود شوید.

3. در صفحه باز شده، گزینه‌های مختلفی را خواهید دید. در اینجا، گزینه مرتبط با “ثبت واحد” را انتخاب کنید.

4. اطلاعات مربوط به مالک مرغداری و سپس اطلاعات مربوط به میزان مرغی که می خواهید در این مرغداری پرورش دهید را درج کنید.

با وارد کردن تمام اطلاعات مورد نیاز، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد. این کد به عنوان تأیید ثبت واحد در سامانه “سماصط” عمل می‌کند. با انجام مراحل ذکر شده، شما به سادگی می‌توانید واحد خود را در سایت “samasat.ir” ثبت نمایید. اگر هر گونه مشکل یا سوالی در هر بخشی از این فرآیند داشته باشید، می‌توانید با مشاوران رسمی سامانه تماس بگیرید تا به شما در ادامه مراحل راهنمایی کنند.

حتما بخوانید: قیمت جوجه امروز

دریافت شناسه یکتای کشاورزی

هر یک از واحدهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی برخودار از یک شناسه یکتای کشاورزی هستند. این شناسه‌ها منحصر به فرد برای هر واحد تولیدی تعیین می‌شوند، و سایر واحدها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. به عبارت دیگر، تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی تحت اختیار وزارت جهاد کشاورزی باید دارای شناسه یکتای کشاورزی خود باشند تا بتوانند از خدمات این وزارتخانه بهره‌مند شوند. قبلاً این واحدها برای دریافت شناسه یکتای کشاورزی به سامانه سماصط مراجعه می‌کردند، اما در دوران اخیر این سامانه دیگر شناسه یکتای کشاورزی صادر نمی‌کند. بنابراین برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت شناسه یکتای کشاورزی، شما می‌توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس بگیرید.

ثبت درخواست بروزرسانی پروانه بهره‌برداری و ابطال مجوز جوجه‌ریزی

صنایعی که در زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی واقع شده‌اند، ممکن است به دوره‌ای تغییرات در بنیه‌ی اصلی خود دهند. در چنین مواقعی، بر اساس قوانین مربوطه، پروانهٔ مرکز تجاری باید مجدداً بروزرسانی و اصلاح شود تا خدمات جدید در آن به‌روز شده و درج گردد. به همین دلیل، بسیاری از مرغداری‌ها تصمیم به ثبت درخواست بروزرسانی پروانه بهره‌برداری و ابطال مجوز جوجه‌ریزی می‌گیرند. در ادامه به مراحل انجام این دو فرآیند اشاره خواهیم کرد.

مرغدارانی که نیاز به به‌روزرسانی پروانه بهره‌برداری خود دارند، می‌توانند از مراحل زیر جهت انجام این فرآیند استفاده کنند

1. به وب‌سایت سماصط با آدرس اینترنتی samasat.ir مراجعه کنید.

2. در منوی کناری صفحه، گزینه “بروزرسانی پروانه” را انتخاب نمایید.

مرغدارانی که نیاز به به‌روزرسانی پروانه بهره‌برداری خود دارند

3. حالا گزینه “ثبت درخواست” را انتخاب کرده و فرم ثبت درخواست بروزرسانی پروانه بهره‌برداری را پر کنید.

4. پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، بر روی گزینه “ثبت درخواست” کلیک کنید تا درخواست شما در سیستم ثبت گردد. برای پیگیری وضعیت درخواست، مجدداً به سایت مراجعه نمایید.

همان‌طور که اشاره شد، تمام مرغدارانی که نیاز به جوجه‌ریزی دارند، باید اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت کنند. اگر در ادامه از انجام جوجه‌ریزی منصرف شدید و مجوز شما تایید شده باشد، لازم است مجوز جوجه‌ریزی خود را ابطال کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به وب‌سایت samasat.ir مراجعه کنید.

2. پس از ورود به سامانه، بر روی گزینه “داشبورد واحد” کلیک نمایید.

ابطال مجوز جوجه ریزی در سامانه سماصط

3. سپس گزینه “ابطال مجوز” را انتخاب کنید.

4. در صفحه باز شده، لیست تمام مجوزهای صادر شده برای شما نمایش داده می‌شود. در بخش مجوز مورد نظر، گزینه “درخواست ابطال مجوز” وجود دارد. با انتخاب این گزینه، می‌توانید مجوز جوجه‌ریزی خود را لغو کنید.

راهکار فراموشی رمز عبور در سامانه سماصط

در بعضی مواقع، مرغداران ممکن است رمز عبور ورود به سایت سماصط را فراموش کنند و از امکانات این سامانه بهره‌مند نشوند. اما نگران نباشید، زیرا سامانه سماصط امکان بازیابی رمز عبور را برای کاربران فراهم کرده است. برای انجام این عمل، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. وارد سایت samasat.ir شوید.

2. در صفحه اصلی، گزینه “رمز عبور را فراموش کرده‌اید” را انتخاب کنید.

راهکار فراموشی رمز عبور در سامانه سماصط

3. پس از انتخاب این گزینه، یک صفحه جدید ظاهر می‌شود و شما باید شماره همراه خود را در آن وارد کنید.

فراموشی رمز عبور در سامانه سماصط

4. سپس یک کد امنیتی به گوشی شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مخصوصی در سایت سماصط وارد کنید.

5. پس از ارسال کد امنیتی، شما قادر خواهید بود یک رمز عبور جدید دریافت کرده و با آن وارد سایت سماصط شوید.

در مقاله بالا به طور جامع در مورد سامانه سماصط و نحوه استفاده از آن توضیح داده‌ایم. تمامی مرغدارانی که به دنبال استفاده از امکانات جهاد کشاورزی برای پرورش طیور هستند، باید در این سایت ثبت نام کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ورود به سایت سماصط، مراحل ثبت نام، ثبت واحد، بروزرسانی مجوز و ابطال آن به مقاله ارجاع داده شده مراجعه کنید. همچنین، اضافه کردیم که کاربرانی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند، می‌توانند با ورود به سامانه سماصط به آسانی آن را بازیابی کنند. اگر سوالاتی درباره سامانه سماصط دارید که با مطالعه مقاله بالا پاسخ نگرفتید، می‌توانید با کارشناسان رسمی ما تماس بگیرید.

 

شماره های تماس:

شعبه تهران: 09123968671 09121986651

شعبه اصفهان: 09131007689 _ 09131005836

شعبه مشهد: 09151006923

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1403/2/13 21,625  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1403/2/13 105,425  ( 0) مشاهده
اردک  1403/2/13 69,084  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1403/2/9 52,436  ( -138) مشاهده
مرغ کشتار  1403/2/13 82,323  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1403/2/13 27,000  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1403/2/13 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1403/2/13 45,500  ( 0) مشاهده
کبک  1403/2/13 63,034  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1403/2/13 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1403/2/13 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1403/2/13 18,025  ( 0) مشاهده
پولت  1403/2/13 84,250  ( 0) مشاهده
ایکون