Search
Search

راهنمای راه اندازی یک مرغداری

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

راهنمای راه اندازی یک مرغداری : مرغداری برای مبتدیان

همانطور که می دانید پرورش طیور یک تجارت پرسود است ، بنابراین ممکن است شما مایل باشید برای منبع درآمد جدید خود مزرعه ای راه اندازی کنید. در همین راستا پیروی از یک مرغداری برای راهنمایی مبتدیان به شما در راه اندازی تجارت جدید مرغداری کمک زیادی می کند

به طور گستترده ، مرغداری به معنای پرورش انواع پرندگان اهلی به منظور تولید گوشت ، تخم مرغ و پر است. اما در اینجا هدف ما بررسی پرورش مرغ می باشد.

گوشت و تخم مرغ از جمله منابع اصلی پروتئین حیوانی است و مرغ ها هم اکنون بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر هستند. تولید طیور در مقیاس کوچک ، نیاز های خوراکی برای یک خانواده را برآورده می کند.

اما پرورش طیور مقیاس بزرگ یا تجاری فرصتی را برای مردم فراهم می کند تا درآمد زیادی بدست آورند. به همین دلیل تعداد زیادی مزارع مرغداری در آنجا وجود دارد.

پرورش طیور شغل خوبی برای افرادی است که علاقه زیادی به دامداری ، نگهداری پرندگان و زندگی در مزرعه دارند. اگر بتوانید آنرا تحت روشها و شرایط قابل قبول برای پرندگان به درستی اجرا کنید ، پرورش مرغ کاری بسیار سودآور است.

قبل از شروع کار پرورش، عاقلانه است که درباره کسب و کار بیشتر بدانید. بهتر است کمی وقت بگذارید و سعی کنید بفهمید که چرا بیشتر مرغداران سود خوبی می برند و برخی از آنها شکست می خورند.

تجارت موفق طیور زحمت زیادی دارد و در عین حال آسان است. شما باید همه کارها را به موقع و کاملاً مطابق با برنامه انجام دهید. با این حال ، در اینجا ما سعی داریم جزئیات مربوط به پرورش طیور را برای مبتدیان مورد بحث قرار دهیم.

برنامه ریزی دقیق و گام به گام را برای شروع تجارت جدید مرغداری خود دنبال کنید. شروع کار مرغداری آسان و با انجام کارهای منظم و همزمان بسیار آسان است.

راهنمای راه اندازی یک مرغداری – شما به سرمایه نیاز دارید

هر شغلی به سرمایه اولیه نیاز دارد که در زمینه پرورش طیور معمولا وام ها و حمایت های دولتی نیز در دسترس می باشد.

به عنوان یک مبتدی ، شما باید با حداقل تعداد پرندگان شروع کنید که هزینه کمتری برای شما خواهد داشت و در نتیجه سرمایه کمتری می خواهد.

راهنمای راه اندازی یک مرغداری – هدفتان چیست

 

اول از همه هدف تولید مرغداری خود را تعیین کنید. تولید تخم مرغ یا گوشت؟

نژادهای مرغ مناسب را با توجه به تولید مورد نظر خود انتخاب کنید و به دنبال برنامه ریزی دقیق باشید.

راهنمای راه اندازی یک مرغداری – مکان مزرعه را تنظیم کنید

انتخاب مکان مناسب مزرعه برای پرورش شما بسیار مهم است. شما باید مکانی را انتخاب کنید که دارای کلیه امکانات مورد نیاز و مناسب برای تجارت شما باشد.

می تواند کمی از شهر دور باشد ، جایی که زمین و نیروی کار بسیار ارزان است. اما مزرعه را خیلی دور از شهر راه اندازی نکنید. زیرا اکثر شهرها دارای تراکم بالایی هستند و شما باید آن بازار را هدف قرار دهید. همچنین اگر مزرعه شما از شهر خیلی دور باشد ممکن است برای رفت و آمد و حمل و نقل خوراک، جوجه و تامین مایحتاج خود دچار مشکل شوید.

همچنین سعی کنید از راه اندازی مزرعه در مناطق مسکونی خودداری کنید ، زیرا بوی آن باعث آزار اهالی و ساکنین آن حوالی خواهد شد.

پس از تعیین مکان، سالن و امکانات پرورش را بسازید.

به طور متوسط ، طیور گوشتی به حدود 2.5 فوت مربع و مرغ های لایه ای به فضای 4 فوت مربع نیاز دارند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید 200 لایه را بالا ببرید ، باید اطمینان حاصل کنید که فضای 800 فوت مربع در دسترس است.

برای هر پرنده در سیستم قفس حدود 4 فوت مربع فضای مورد نیاز است. فراموش نکنید که سیستم روشنایی و تهویه مناسب را به سالن پرورش اضافه کنید.

راهنمای راه اندازی یک مرغداری – تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید

شما نیاز به خرید برخی تجهیزات برای مرغداری خود دارید. برای موفقیت در کار یک مرغداری لیست تجهیزات مورد نیاز در زیر ذکر شده است.

فیدر

آبخوری

لانه ها

قفس

جعبه ها

ماشین جوجه کشی

سینی تخم مرغ

ابزار روشنایی

جاروبرقی یا بخاری

سیستم تهویه

سیستم دفع زباله

و…

کارگر استخدام کنید

به عنوان یک مبتدی ، اگر با حداقل تعداد پرندگان (200-500) کار را شروع کنید ، می توانید مزرعه خود را به راحتی مدیریت کنید.

راهنمای راه اندازی یک مرغداری – خرید جوجه

پس از تنظیم همه چیز و آماده بودن همه چیز ، از پرورش دهنده معتمد در منطقه خود جوجه های با کیفیت خریداری کنید.

اگر کاملاً مبتدی و بدون تجربه قبلی هستید ، تعداد جوجه ها را به حداقل برسانید (مثلا 500 عدد بیشتر نباشد).

راهنمای راه اندازی یک مرغداری – غذا دادن

 

تغذیه مهمترین بخش تجارت مرغداری است. پس از ساخت خانه و خرید تجهیزات و جوجه ها ، باید مبلغ زیادی را برای تغذیه پرندگان خود هزینه کنید.

 

حدود 70٪ از کل هزینه های پروژه شما صرف تغذیه خواهد شد. و موفقیت در تجارت نیز به کیفیت و تغذیه مناسب بستگی دارد. شما می توانید مواد تشکیل دهنده خوراک را از بازار خریداری کرده و خوراک را خودتان تهیه کنید یا خوراک آماده مرغ از بازار خریداری کنید.

راهنمای راه اندازی یک مرغداری – مدیریت سلامت

همانطور که در بالا ذکر کردیم ، شما باید از وجود سیستم دارویی و دامپزشکی مناسب در منطقه خود اطمینان حاصل کنید. طیور مستعد ابتلا به انواع بیماری ها هستند و شما باید آماده کنترل آنها باشید.

ما می دانیم که “پیشگیری بهتر از درمان” است ، بنابراین شما باید هوشیار باشید و از پرندگان خود مراقبت درستی داشته باشید تا آنها را در امان نگه دارید. آنها را به موقع واکسینه کنید و همیشه سعی کنید آب شیرین و مواد غذایی برای آنها فراهم کنید.

راهنمای راه اندازی یک مرغداری – بازار یابی

استراتژی های خوب بازاریابی بر سود حاصل از تجارت شما تأثیر می گذارد. اگر بتوانید محصولات خود را به راحتی در بازار بفروشید ، این امر شما را ادامه تولید بیشتر ترغیب می کند.

ما همیشه توصیه می کنیم قبل از شروع هر کار کشاورزی ، شرایط بازار را در منطقه خود تعیین کنید. زیرا اگر نتوانید محصولات خود را به درستی بازاریابی کنید ، تجارت شما سود زیادی نخواهد داشت.

امیدوارم که این راهنما به شما کمک کند تا برای تجارت جدید خود برنامه ریزی کنید.

قبل از شروع ، سعی کنید در مورد کسب و کارتان و اهداف خود بیشتر بدانید و در صورت امکان تحقیق کرده و از برخی مزارع بازدید کنید. با سایر کشاورزان منطقه خود مشورت کنید و برای اولین بار با حداقل تعداد پرندگان شروع کنید. تجربه اندوزی کنید و به تدریج کسب و کار خود را گسترش دهید.

 

 

فروش جوجه شترمرغ

فروش جوجه بوقلمون

فروش جوجه مرغ بومی گلپایگانی

فروش جوجه اردک پکنی

فروش جوجه کبک

فروش جوجه بلدرچین

فروش تخم مرغ

فروش خوراک طیور

تماس با پشتیبانی فروش

۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

09126450684

۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

فروش بذر پیاز

فروش بذر چغندر

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 7 =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1402/12/29 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1402/12/29 83,679  ( 0) مشاهده
اردک  1402/12/29 42,250  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1402/12/29 56,541  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1402/12/29 83,226  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1402/12/29 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1402/12/29 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1402/12/29 46,000  ( 0) مشاهده
کبک  1402/12/29 47,083  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1402/12/29 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1402/12/29 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1402/12/29 16,675  ( 0) مشاهده
پولت  1402/12/29 54,825  ( 0) مشاهده
ایکون