Search
Search

راهنمای خرید جوجه شترمرغ

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

راهنمای خرید جوجه شترمرغ جهت گرفتن نتایج خوب از پرورش جوجه شترمرغ ها مبحثی می باشد که امروز به آن می پردازیم.

قطعا برای شروع به کار پرورش شترمرغ باید مزایا و معایب و نیز سختی های این کار را در نظر گرفت به طور خلاصه در مورد مزایای پرورش جوجه شترمرغ می توان گفت که شترمرغ همه چیز خوار بوده و برنامه غذایی خاصی ندارد، رشد سریعی دارد، تخم، گوشت، پر، ناخن و پوست آن را می توان به فروش رساند. که در مورد بازاریابی و نحوه فروش محصولات شترمرغ نیز در مقاله جداگانه به بحث و بررسی می پردازیم.

راهنمای خرید جوجه شترمرغ

 

راهنمای خرید جوجه شترمرغ – قبل از خرید:

 

وضعیت محل نگهداری جوجه شترمرغ ها باید کاملا از پیش آماده باشد. فضای کافی به تعداد جوجه شترمرغ ها تهیه نمایید تا در فضای کم مشکلاتی مانند کمبود تغذیه ، بیماری های واگیردار، ضعف و نارس بودن جوجه ها گریبان گیر شما نگردد.

بهداشت محیط پرورش خصوصا برای جوجه های کم سن و سال تر بسیار اهمیت دارد. و این کار به پیشگیری از بیمار شدن آن ها کمک شایانی می نماید.

همچنین شما نیاز به استخدام چند کارگر کمکی بسته به حجم برنامه پرورشی تان دارید زیرا جوجه شترمرغ ها به پنج نوبت تغذیه در روز نیاز دارند البته در سنین بالاتر شترمرغ های بالغ فقط دوبار تغذیه در روز نیاز دارند.

وضعیت گرمایش محل مزرعه یی که جهت پرورش جوجه شترمرغ ها در نظر دارید، در فصول سرد سال و همچنین تهویه مناسب هوا در فصول گرم بسیار مهم می باشد.

آب مصرفی برای جوجه شترمرغ ها باید همیشه20 درجه سانتیگراد باشد، بنابراین در فصول سرد سال حتما به آبگرمکن در مزرعه نیاز خواهید داشت.

یکی از مسائل واجب که پیش از شروع کار پرورش باید به آن توجه داشته باشید، تهیه مجوز های لازم از مراجع ذی صلاح می باشد تا بعدا برای فروش محصولات خوراکی خود دچار مشکل نشوید.

 

راهنمای خرید جوجه شترمرغ – خرید جوجه شترمرغ

 

برای خرید جوجه شترمرغ های یکروزه یا به اصطلاح هچری باید دقت کنید که جوجه های یکروزه به دلیل داشتن کیسه زرده پس از گذشت یکی دو روز کاهش وزن خواهند داشت پس جوجه های سنگین تر انتخاب های بهتری خواهند بود.

حتما سعی کنید از جوجه کشی هایی خرید نمایید که بهداشت محیط و تخم ها را به خوبی زعایت می کنند زیرا بعضی از بیماری هایی که جوجه ها بعدا به انها مبتلا خواهند شد از دوران جنینی به ان الوده شده اند.

همچنین حتی الامکان از مزارعی که شترمرغ های مولد سالم و سرحال دارند خرید نمایید این مساله در وزن گیری و سلامت جوجه ها تاثیر بسزایی دارد.

نکته دیگر این است که معمولا جوجه هایی که شاداب تر و هوشیارتر هستند گزینه های بهتری می باشند از خرید جوجه های بی حال و ضعیف خودداری نمایید.

ظاهر پر های جوجه شترمرغ ها نیز می تواند نشانه دیگری هنگام انتخاب جوجه های سالم تر باشد اصولا در تمامی انواع طیور داشتن پرهای براق و چشمان درخشان نشانه یی از سلامتی و قوی بودن پرنده می باشد و در نقطه مقابل داشتن پرهای ژولیده، وجود کچلی در بعضی از نقاط بدن پرنده و همچنین چشمان کدر و بی رمق نشان ضعف بدنی و حتی بیماری می یاشد

دقت نمایید که به دلیل حساس بودن جوجه های کم سن و سال در صوزت خرید جوجه های بیمار یا بی حال ممکن است حتی با وجود محیا کردن شرایط خوب از قبیل دمای مناسب محیط و تغذیه خوب، تلفاتی داشته باشید. همچنین جوجه های قویتر تحمل بیشتری نسبت به حمل و نقل داشته و چندین ساعت ماندن در ماشین حمل مشکلی برای انها ایجاد نمی کند.

حتی الامکان سعی کنید جوجه هایی که خریداری می نمایید از نظر سنی و وزنی یکدست بوده و از تنوع در خرید جوجه های با سنین متنوع و تفاوت وزنی زیاد خودداری نمایید.

راهنمای خرید جوجه شترمرغ – پس از خرید جوجه شترمرغ ها

 

جوجه شترمرغ ها پس از خروج از تخم باید در محیطی که دمای بین 30 تا 32 درجه سانتیگراد دارد نگهداری شوند این دما معمولا با استفاده از لامپ هیتر یا همان مادر مصنوعی مهیا می شود

توجه داشته باشید که هیچ گاه در محیط سالن پرورش از بخاری و منابع گرمایشی که اکسیژن سالن را مصرف می کنند استفاده ننمایید. یکی از گزینه های مناسب جهت تامین گرمای لازم سالن پرورش جوجه ها، سیستم حرارت زیرزمینی می باشد که به دلیل گرمی بستر و ایجاد آرامش در جوجه ها تلفات ناشی از استرس، عفونت کیسه زرده و دیگر بیماری ها را به حداقل می رساند.

پس از گذشت یک روز از خروج جوجه ها از تخم، اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد می توانید جوجه ها را برای چرا به فضای آزاد ببرید.

در تامین شرایط بهداشتی سالن بهیچ وجه کوتاهی ننمایید.

دمای سالن را مخصوصا شب ها تحت نظر داشته باشید

نکته بعدی مراقبت از جوجه ها در مقابل عفونت کیسه زرده می باشد. خطر ابتلا به این بیماری فقط در دو هفته اول، زندگی جوجه ها را تهدید می نماید. هرچند پس از آن نیز علل دیگری ممکن است در جوجه ها سبب بروز بیماری و یا مرگ ناگهانی گردد مانند: عفونت های باکتریایی، اسهال و مشکلات و بیماری های فیزیکی که این مورد آخر در مورد جوجه شترمرغ ها که پاهای بلندی دارند بیشتر ممکن است رخ دهد.

به طور منظم و روزانه بین جوجه ها قدم زده و جوجه های مریض، بی حال و ضعیف را از دیگر جوجه ها جدا نمایید. این کار از دو جهت بسیار حائز اهمیت می باشد از یک سو به شما کمک می نماید که جوجه بیمار را به سرعت درمان نمایید و اگر به دلیل کوچکتر بودن نتوانسته به دانخوری ها دسترسی داشته باشد آن را تقویت نمایید. از سوی دیگر از شیوع بیماری های واگیر دار بین جوجه های خود جلوگیری می نمایید.

تا سن چهارماهگی باید غذا و محیط زندگی جوجه شترمرغ ها عاری از هرگونه خرده سنگ، چوب، ساقه و … باشد زیرا انباشته شدن این اجسام در پیش معده و سنگدان جوجه ها می تواند عامل مرگ ومیر آن ها در سنین زیر چهارماهگی باشد. البته برای کمک به هضم غذا باید به طور کنترل شده مقداری سنگریزه به خوراک جوجه شترمرغ هایتان اضافه نمایید.

همچنین مشکلات گرما، سرما و یا بالانس نبودن جیره خوراکی جوجه ها می تواند سبب ایجاد استرس در آن ها شود که همین استرس می تواند عامل بیماریزایی در طیور باشد.

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در پرورش جوجه شترمرغ ها واکسیناسیون به موقع در مقابل بیماری هایی نظیر نیوکاسل می باشد که عدم انجام این واکسیناسیون هنگام فروش جوجه ها و یا فروش گوشت شترمرغ ها برای شما مشکل زا خواهد بود هرچند که جوجه های شما مبتلا به این بیماری ها نشده باشند. بنابراین حتما با دامپزشک منطقه خود هماهنگ نموده، برنامه واکسیناسیون مناسب را دریافت کرده و مدارک مربوط به انجام آن را نگهداری نمایید.

توقع می رود جوجه شترمرغ ها به دلیل رشد سریعی که دارند، در سن یک ماهگی بین 3 تا 6 کیلوگرم وزن داشته باشند بنابراین به فضای بزرگتری نیز نیاز دارند.

جوجه شترمرغ ها در سن سه ماهگی وینی بین 20تا 30 کیلوگرم خواهند داشت و از این سن به بعد کم کم نسبت به بیماری ها مقاومت پیدا کرده و تلفات کاهش می یابد.

زمان کشتار شترمرغ سن یکسالگی می باشد. و از سه ماهگی به بعد تا سن کشتار جوجه ها در فضای محصور نگهداری شده و گردشگاهی حداقل 50 متری بهمراه سایبانی به مساحت 5 متر در اختیار هر جوجه قرار می گیرد. بعبارت دیگر پس از سه ماهگی نیاز به نگهداری شترمرغ ها در سالن پرورش نخواهد بود. یکی از دلایل آن مقاومت جوجه ها نسبت به سرما و گرما می باشد.

اگر شما هدفتان پرورش شترمرغ مولد می باشد، آن ها را بعد از یکسالگی باید تقویت کرده و جیره مناسب در اختیارشان قرار دهید.

 

با استفاده از این راهنمای خرید جوجه شترمرغ ها، شما می توانید با خرید جوجه شترمرغ های خوب و سالم  انتظار نتایج خوبی از پرورش جوجه شترمرغ ها داشته باشید.

فروش جوجه شترمرغ به صورت آنلاین و ثبت سفارش

 

تماس با پشتیبانی فروش

 

۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هشت =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1402/12/29 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1402/12/29 83,679  ( 0) مشاهده
اردک  1402/12/29 42,250  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1402/12/29 56,541  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1402/12/29 83,226  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1402/12/29 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1402/12/29 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1402/12/29 46,000  ( 0) مشاهده
کبک  1402/12/29 47,083  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1402/12/29 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1402/12/29 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1402/12/29 16,675  ( 0) مشاهده
پولت  1402/12/29 54,825  ( 0) مشاهده
ایکون