Search
Search

خرید پر. پوکه.شاه پر شترمرغ

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

خرید و فروش پر، پوکه و شاه پر شترمرغ

معرفی شتر مرغ

معرفی شتر مرغ

شترمرغ ( نام علمی:Struthio camelus  ) گونه ای از پرندگان بدون پرواز، بومی آفریقا و دسته نوشخواران است. شترمرغ بزرگترین پرنده زنده در جهان است و تخم آن نیز بزرگتر از هر پرنده زنده دیگری است (اگرچه فیل مرغ های ماداگاسکار و موآی نیوزیلندی که اخیراً منقرض شده اند بزرگتر بودند و تخم های بزرگتری داشتند).

شترمرغ ظاهر منحصر به فردی دارد که آن را از سایر پرندگان متمایز می کند. آنها به لطف گردن و پاهای بلند خود می توانند با سرعتی در حدود 70 کیلومتر در ساعت بدوند که بالاترین سرعت در خشکی در بین تمام پرندگان است. غذای اصلی شترمرغ ها گیاهان هستند اما از بی مهرگان نیز تغذیه می کنند.

پوکه و شاه پر شترمرغ

پر شترمرغ شناخته شده ترین و قدیمی ترین محصول شترمرغ است (همانطور که در تاریخ آمده است)، کیفیت این پرها منحصر به فرد بوده و کارکردهای ویژه ای دارند. پر شترمرغ به دلیل تولید الکتریسیته ساکن بالا بهترین ابزار برای ساخت مواد شوینده محسوب می شود و در تزیین لباس و تزئینات نیز کاربرد دارد. تا کنون ابزار دیگری ساخته نشده است که الکتریسیته ساکن مانند پر شترمرغ را جذب کند و به یک ابزار تمیز کننده موثر تبدیل شود. پرهای شترمرغ را می توان در رنگ های مختلف رنگ. در این مقاله به بررسی خرید و فروش پر، پوکه و شاه پر شترمرغ پرداخته می شود.

فروش پر شترمرغ جهت تزیین

پرهای شترمرغ مورد استفاده در تزیین لوازم مختلف با کیفیت عالی از طریق شرکت آریا منتخب به فروش می رسد. شاه پر شترمرغ را می توان در رنگ های مختلف تزئین کرد.

استفاده از پر شترمرغ در ساخت لوازم تزئینی یکی از ایده هایی است که در کشورهای مختلف دنیا دنبال می شود. در ایران با گسترش خرید و فروش انواع طیور از جمله شترمرغ، این شاه پرها مورد توجه قرار گرفتند و می توان اقلام تزئینی زیادی را دید که در آنها از شاه پر استفاده می شد.

با توجه به اینکه پرهای شترمرغ بزرگ بوده و معمولاً زیبایی خاصی دارند می توانند با رنگ آمیزی محصولی منحصر به فرد ایجاد کنند.

پیشنهاد مطالعه: خرید و فروش پوست خام گاو، گوسفند و بز، نکاتی مهم در خرید و فروش طیور، فروش جوجه گوشتی

عوامل موثر بر خرید و فروش پر، پوکه و شاه پر شترمرغ

عوامل موثر بر خرید و فروش پر، پوکه و شاه پر شترمرغ

  • طول پر: یک پر خوب حداقل 70 سانتی متر طول دارد.
  • عرض و شکل پرها: هرچه پرها پهن تر (حداقل 30 سانتی متر) و شکل بیشتری داشته باشند، بهتر است.
  • تراکم و یکنواختی
  • ضخیم بودن ساقه پر
  • تا عاری از هر گونه نقصی باشد
  • زرق و برق و درخشندگی

چهار مرحله رشد پر شترمرغ

  1. پرها بعد از جوجه ریزی
  2. زمان جوجه بودن
  3. پرهای جوان
  4. پرهای بلوغ

به تدریج پرهای دوران بلوغ جایگزین پرهای جوان می شود (از 16 ماهگی به بعد) و در دو سالگی به رشد کامل خود می رسد.

در پایان این مرحله بدن شترمرغ نر با پرهای سیاه و بال و دم این پرنده با پرهای سفید پوشیده شده است. شترمرغ ماده قهوه ای تا خاکستری هنوز پرهای جوان خود را حفظ کرده است.

مراحل چیدن پر شترمرغ

https://ariamontakhab.com/wp-content/uploads/2015/06/مراحل-چیدن-پر-شترمرغ.webp

قبل از کشتن پرنده می توان پوکه و شاه پر آن را دو بار چید. یک بار زمانی که جوجه شش تا هشت ماهه است و بار دوم زمانی که پرنده برای 14 ماهگی آماده است.

در پرندگان غیر مولد، طول عمر معمول برای اولین پر چیدن 16 ماه است و پس از آن می توان هر هشت ماه یکبار با شرایط اقلیمی و مدیریت مناسب، پر چینی را انجام داد. این پر چینی ماندگار بعد از 4 تا 5 سال منجر به کاهش کیفیت پرها می شود.

نکاتی در مورد چیدن پر شترمرغ محدوده سنی 40 تا 50 سال است، اما پرهای شترمرغ فقط تا سن 15 سالگی ارزش تجاری دارد. پرهای بالای 30 سانتی متر برای چیدن مناسب است. پرهای شترمرغ را می توان در 8-6 ماهگی کند، اما به دلایل زیر بهتر است این کار را انجام ندهید:

به دلیل استرس ناشی از حیوان، پتانسیل کاهش میزان گوشت تولید شده در حیوان وجود دارد.

کاهش خرید و فروش پر، پوکه و شاه پر شترمرغ زیرا فولیکول ها هنوز به رشد کامل خود نرسیده اند و پوست نازک می شود.

بعد از 14 ماهگی بهتر است تا 15 سالگی هر 10 ماه یکبار پرهای شترمرغ را بچینند البته پرهای حیوان بعد از 6 ماه قبل از چین خوردگی به رشد کامل می رسد اما برای جلوگیری از آسیب به پوست باید انجام شود.

بهتر است فاصله بین چین ها 10 ماه باشد و بعد از این مدت (15 سال) دیگر پر نداشته باشد و ارزش تجاری نداشته باشد، مواظب باشید پرهای پشت و گردن بیش از حد بریده نشوند زیرا باعث آفتاب سوختگی و سوختگی پوست می شوند.

در طول دوره پرورش، پرهای حیوان را نباید کوتاه کرد زیرا باعث کاهش اعتماد به نفس (زیبایی) و استرس حیوان و در نهایت کاهش تولید مثل می شود. بهترین ماه ها برای نقاشی چینی آبان، آذر و دی است. در هوای سرد، پر کندن باید با دقت انجام شود زیرا ممکن است از رشد مجدد آنها جلوگیری کند.

روش های چیدن پر شترمرغ:

  • کوتاه کردن ساده پرها
  • پرها را بکشید
  • کندن پر با ساقه

کاربرد پر شترمرغ

از پر شترمرغ به دلیل خاصیت الکترواستاتیکی برای گردگیری استفاده می شود. از این گردگیرها برای تمیز کردن تجهیزات ظریف مانند دوربین، میکروسکوپ، کامپیوتر، لوازم دکوری و گرد و غبار لوازم خانگی و لباس استفاده می شود.

از پر شترمرغ برای تزئین علامت ها در مراسم عزاداری محرم نیز استفاده می شود. در کشورهای دیگر از پر برای تزئین عروسی و جشن های دیگر استفاده می شود.

علاوه بر این، طراحان لباس و کیف در برخی از طرح های خود از پر شترمرغ نیز استفاده کرده اند.

هنگامی که پرهای شترمرغ به شکل درجه یک در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد، می توانند از آن نهایت استفاده را ببرند. هرچه این پرها سالم تر و تمیزتر باشند، کیفیت بهتری دارند و باید بیشتر به فکر خرید و فروش پر، پوکه و شاه پر شترمرغ باشید. بنابراین پرهای شترمرغ درجه یک باید از شرکت های معتبر خریداری شود.

پر شترمرغ عاری از الکتریسیته ساکن است، بنابراین در کارخانه هایی با سیستم های الکترونیکی و کامپیوتری که مشکل اصلی الکتریسیته ساکن است بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1402/12/29 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1402/12/29 83,679  ( 0) مشاهده
اردک  1402/12/29 42,250  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1402/12/29 56,541  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1402/12/29 83,226  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1402/12/29 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1402/12/29 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1402/12/29 46,000  ( 0) مشاهده
کبک  1402/12/29 47,083  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1402/12/29 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1402/12/29 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1402/12/29 16,675  ( 0) مشاهده
پولت  1402/12/29 54,825  ( 0) مشاهده
ایکون