Search
Search

فروش تجهیزات مرغداری

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی :
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

فروش تجهیزات مرغداری

برای راه اندازی مرغداری ها و مکان های پرورش جوجه به تعدادی تجهیزات ویژه نیاز است که به آنها تجهیزات طیور می گویند. این محصولات شامل مهمترین ابزار پرورش جوجه اعم از قفس، سیستم های آبخوری، دانخوری، خوراک دام، سیستم تهویه و … است.

فروش تجهیزات مرغداری

انواع تجهیزات مرغداری

تجهیزات اصلی مرغداری ها وسایلی مانند آبخوری، دانخوری، دستگاه مادر مصنوعی، وسایل گرم کننده، دماسنج، رطوبت سنج، تایمرو آشیانه تخم گذاری هستند که برای پرورش مرغ وجود آنها ضروری بوده و شامل موارد زیر می شوند :

  • دانخوری

دانخوری ناودانی در سیستم پرورش قفسی از یک طرف مورد استفاده قرار می گیرد، ولی در پرورش به روش بستر دو طرفی است. دان خوری ناودانی معمولاً با ورق فلزی گالوانیزه ساخته شده و از طول حداکثر 100 سانتی متر تا 130 سانتی متر، عرض در کف 10 سانتی متر، دهانه ی آن 18 سانتی متر دارد. در دانخوری یکطرفه دیواره جلو حداقل 10 سانتی متر و دیواره سمت پرورش دهنده 18 سانتی متر در نظر گرفته می شود. بهتر است دانخوری را در خارج از قفس مستقر کنید تا مرغ ها با عبور سر خود از میان میله های فلزی قفس به آن، دسترسی پیدا کنند. در سیستم پرورش بستر دانخوری ناودانی از دو طرف مورد استفاده قرار می گیرد. عرض دیواره ی جانبی دانخوری در طرفین برابر است و اندازه آن برای نیمچه و مرغ بالغ 10 تا 12 سانتی متر، ولی برای جوجه در حد 5 سانتی متر در نظر گرفته می شود. نوع دیگر دانخوری به نام خورشیدی (سطلی) معروف است. در این نوع دانخوری پرندگان از اطراف می توانند تغذیه کنند. دانخوری جوجه در روزهای اولیه، از نوع بشقابی است که قطر آن حدود 45 سانتی متر بوده و لبه های آن حدودا 5 سانتی متر ارتفاع دارد .

انواع تجهیزات مرغداری

  • آبخوری

بهترین آب آشامیدنی از نوع قطره ای است. به طور کلی برای هر 10 تا 15 پرنده یک قطره آب تخمین زده می شود. نوع دیگر آبخوری، فنجان اتوماتیکی است که در گوشه های ۳۵ سانتی متری زمین برای جوجه های بالغ قرار می گیرد. این نوع آب آشامیدنی لوله کشی شده و به منبع آب شرب متصل می شود. به طور کلی یک منبع 10 تا 20 لیتری در سر خط آب برای جوجه ها قرار می گیرد. این منبع زمانی استفاده می شود که پرورش دهنده قصد دارد ویتامین ها یا داروها را از طریق آب به پرندگان خود تزریق کند. این مواد بسته به ترتیب مصرف در آب منبع حل می شوند. سپس پرندگان به آب دسترسی خواهند داشت.

دو مدل آبخوری دیگر برای پرورش پرندگان استفاده می شود. یکی آب قندی برای جوجه ها و دیگری آبخوری اتوماتیک برای پرندگان بالغ متصل به منبع آب دائمی است. ویژگی خاص آبخوری نیپل این است که اگر لوله آب از وسط قفس رد شود، شب ها جوجه ها برای استراحت روی آن می پرند. بنابراین توصیه می شود یک لوله آبرسانی 10 سانتی متری را در داخل و جلوی جعبه، نزدیک پستانک ها و دانخوری عبور وصل کنید.

  • آشیانه تخم گذاری

اندازه لانه 35*35 سانتی متر و ارتفاع آن 45 سانتی متر است و جوجه ها به راحتی می توانند داخل شوند. پرورش دهنده می تواند از کنار راهروی سرویس و از طریق یک دریچه کوچک 15*15 سانتی متری وارد قفس شود و تخم های تولید شده را ذخیره کند. سقف لانه اغلب شیب دار است تا از پرواز جوجه ها جلوگیری کند.

اگر نژاد سنتی با جثه بزرگ پرورش داده شود می توان اندازه لانه را 45*45 سانتی متر در نظر گرفت. بهتر است با ورق های فولادی گالوانیزه لانه بسازید. در کف هر قفس بهتر است مقداری پوشال نجاری یا کاه برای جلوگیری از شکستن تخم ها قرار دهیم، معمولاً برای 4 تا 5 مرغ تخمگذار یک آشیانه در نظر گرفته می شود.

  • هیتر مرغداری

یکی از وسایل کاربردی و ضروری در فصل زمستان دستگاه گرمکن طیور می باشد. این بخاری صنعتی به گرم کردن اتاق و رشد بهتر طیور کمک می کند. از جمله بخاری های قابل استفاده برای گرمایش می توان به بخاری برقی، بخاری آتش نشانی داخلی، بخاری برقی فن دار و بخاری برقی تابشی اشاره کرد.

دو نوع اول منجر به کاهش هزینه ها و کاهش هزینه ها و منطقی شدن قیمت نهایی محصول می شود. در خانه های نیمه باز و مرغداری که از تهویه قوی بهره می برند، استفاده از جت هیتر مناسبتر خواهد بود. این بخاری ها 100% کارایی دارند و تمام گرمای تولید شده را به داخل اتاق منتقل می کنند.

  • دستگاه مرغ مادر مصنوعی

یکی از وسایل لازم برای پرورش جوجه، دستگاه مادر مصنوعی است. نوع ساده و ابتدایی دستگاه مادر مصنوعی از دو قسمت تشکیل شده است. یک قسمت چتر مانند و یک منبع حرارتی دیگر که در زیر چتر قرار دارد. از مادر مصنوعی می توان برای سوزاندن برق، گاز و حتی نفت استفاده کرد. قطر چتر مصنوعی مادر معمولاً 90 سانتی متر یا بیشتر است. پس از روشن کردن مادر مصنوعی، با استفاده از دماسنج، دمای مورد نظر را با بالا و پایین بردن آن تنظیم می کند. به طور معمول به ازای هر جوجه 200 روزه یک دستگاه مادر مصنوعی در نظر گرفته می شود.

  • دماسنج

یکی دیگر از وسایل ضروری در سالن، دماسنج است. دو نوع دماسنج در واحدهای مرغداری استفاده می شود. یکی دماسنج معمولی است که دمای هوای اطراف را نشان می دهد. دوم اینکه دماسنجی که برای اندازه گیری حداکثر و حداقل است. این نوع دماسنج علاوه بر نشان دادن دمای هوا در آن لحظه، حداقل و حداکثر دما را در ساعات گذشته نیز ارائه می کند. دماسنج باید در ارتفاع بالاتری از پرنده نصب شود.

  • رطوبت سنج

یکی دیگر از ابزارهای مهم در مرغداری، رطوبت سنج است. رطوبت سنج دستگاهی ارزان قیمت بوده که رطوبت هوا را اندازه گیری می کند.

پیشنهاد مطالعه: خرید پر. پوکه.شاه پر شترمرغ، خرید و فروش پوست خام گاو، گوسفند و بز

تجهیزات جانبی در سالن های مرغداری

تجهیزاتی مانند فرغون، سطل، جارو،  بیل، شن کش و سرتاس از وسایل دیگر مورد احتیاج در محیط مرغداری های صنعتی  است که جز ابزارها و تجهیزات جانبی حساب می شود.

مزایای تجهیزات مرغداری خوب

تهیه وسایلی مانند آب خوری، دان خوری، لانه سازی، چوب خواب، زباله دان و وسایل فرعی مانند آسیاب و میکسر ضروری است.

مزایای تجهیزات مرغداری خوب

امروزه پرورش طیور یک تجارت حساس و شاید دشوار است که شامل کشت موجودات زنده می شود. جوجه های گوشتی نسبت به آب و هوا حساس هستند و بر خلاف تخم گذاری نیاز به تغذیه منظم دارند. بنابراین، دستگاه های الکترونیکی مدرن برای تجهیزات مرغداری مناسب برای کمک به کشاورزان برای تولید جوجه های خوب و سالم بسیار مهم هستند.

برای راه اندازی یک مزرعه مرغ به پول زیادی نیاز ندارید. هزینه اولیه صرفاً به این دلیل لازم است که پرنده خریداری کنید.

اگر تازه شروع کرده اید پرندگان به فضای زیادی نیاز ندارند. یک مرغداری می تواند در اندازه های مختلفی احداث شود. برای کسانی که شروع به کار می کنند، پس از رشد در این راه، توصیه می شود که از مناطق کوچک شروع کنند و تجارت خود را کم کم گسترش دهند. از مزایای تجهیزات مرغداری خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازده بالا :

اگر جوجه های گوشتی پرورش دهید، می توانید در مدت کوتاهی درآمد خوبی کسب کنید، زیرا آماده سازی پرندگان برای کشتار تنها 14 هفته زمان می برد.

  • غذای محبوب مردم :

برخلاف سایر انواع مرغ، گوشت مرغ فراوان و نسبتاً ارزان است، بنابراین تقاضای زیادی در بین کشورهای مختلف وجود دارد.

  • اشتغال :

راه اندازی مرغداری های جدید یک فرصت شغلی مناسب برای دیگران محسوب می شود.

سخن آخر

باید در نظر داشته باشید که اداره مرغداری کار آسانی نیست، باید مطمئن شوید که جوجه ها آب و غذای کافی دارند و تغییرات ناگهانی آب و هوا باعث مرگ پرندگان شکننده نمی شود، بنابراین هر مرغداری جدید باید تجهیزات الکترونیکی پیشرفته داشته باشد. کنترل آب و هوا، میزان تخم مرغ، سیستم توزین خوراک و آب، کنترل سیستم های خنک کننده و تهویه و غیره در سود آوری شما تاثیر زیادی می گذارد. در زمان خرید تجهیزات مرغداری بهتر است به مراکز خرید و فروش طیور معتبر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا به این مطلب امتیاز دهید*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − پنج =

مهم: قیمت دولتی و اتحادیه جوجه گوشتی با نامه بین 15.900 تا 16.900 تومان می باشد.


محصول آخرین میانگین قیمت + تغییر 24h مشاهده
جوجه یک روزه گوشتی  1402/12/29 20,750  ( 0) مشاهده
جوجه بومی  1402/12/29 83,679  ( 0) مشاهده
اردک  1402/12/29 42,250  ( 0) مشاهده
مرغ زنده  1402/12/29 56,541  ( 0) مشاهده
مرغ کشتار  1402/12/29 83,226  ( 0) مشاهده
خروس زربال  1402/12/29 25,500  ( 0) مشاهده
خروس آرین  1402/12/29 11,500  ( 0) مشاهده
تخم مرغ  1402/12/29 46,000  ( 0) مشاهده
کبک  1402/12/29 47,083  ( 0) مشاهده
جوجه بوقلمون  1402/12/29 181,417  ( 0) مشاهده
شتر مرغ زنده  1402/12/29 1,755,500  ( 0) مشاهده
بلدرچین زنده  1402/12/29 16,675  ( 0) مشاهده
پولت  1402/12/29 54,825  ( 0) مشاهده
ایکون